سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور صورت می گیرد؛

راه اندازی بزرگترین پایانه صادرات محصولات کشاورزی فردا در مازندران

بزرگترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی فردا با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور در مازندران بهره برداری می‌شود.

خلیل قلی زاده مدیر عامل مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر جویبار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: این پایانه صادراتی می‌تواند انواع سبزیجات، میوه جات و مواد پروتینی مانند ماهی را از ایران به خارج از کشور صادر کند.

او با بیان اینکه ساخت پایانه‌های صادراتی با هدف تسریع و تسهیل فرایند و افزایش امکان نظارت بر صادرات درسال ۱۳۸۳ از سوی دولت مصوب و مقرر شد، افزود: ساخت پایانه صادراتی روماک گستر پارس نیز از سال ۱۳۹۶ در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار و سرمایه گذاری ۷۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در جویبار آغاز شد.

قلی زاده ادامه داد: این پایانه صادراتی همه امکانات، تاسیسات و تجهیزات لازم برای آماده سازی، نگهداری، بازاریابی محصولات کشاورزی و تسهیل و تسریع صادرات بصورت یکپارچه و معرفی برند ایرانی در بازار‌های جهانی و توزیع مدرن محصولات کشاورزی جهت تنظیم بازار را فراهم کرده است.

مدیر عامل این پایانه صادراتی گفت: عملیات اجرایی مرحله نخست این پایانه آذرماه امسال به پایان رسید و با استقرار دفاتر گمرک، قرنطینه، استاندارد و موسسات مالی می‌تواند به فرایند صادرات منسجم کمک کند.

او با بیان اینکه ۳۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی با ایجاد زنجیره سرد، جداسازی، بسته بندی انجماد و ۹۰ هزار تن انواع محصولات در سردخانه‌های بالای صفر و زیرصفر درجه این پایانه نگهداری می‌شود.

قلی زاده ادامه داد: سورتینگ و بسته بندی روزانه سه هزار تن مرکبات، هزار و پانصد تن کیوی، تونل انجماد به ظرفیت نود تن در روز، سه خط تولید جعبه کارتونی به ظرفیت ۶ هزار جعبه در ساعت، وجود ۵۷ ساعت سالن سردخانه آمونیاکی در پایانه صادراتی روماک گستر تکمیل کننده زنجیره محصولات باغی و پروتئینی و کشاورزی کشور است.

مدیر عامل پایانه صادراتی روماک گستر پارس با بیان اینکه خطوط تولیدی این واحد مطابق بروزترین استاندارد‌های بین المللی طراحی و ساخته شده است، افزود: امکان اسکن و عکس برداری سه بعدی از برای سنجش کیفیت داخلی محصول، شناسایی و ردیابی محصولات بسته بندی شده، تشخیص صدمات محیطی میوه جات، توزین میوه به صورت دقیق و با سرعت بالا و اندازه گیری ابعاد انواع محصولات محصولاتی شایسته بازار‌های جهانی در این پایانه فراهم شده است.

او گفت: پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر پارس با ایجاد مرکز بورس، حراج و قیمت گذاری محصولات کشاورزی سرآغاز حضور متفاوت کالای ایرانی در بازار‌های رقابتی جهان خواهد بود.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.