سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید برهم صالح بر جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها به عراق

رئیس جمهور عراق در دیدار با رئیس ستاد الحشدالشعبی بر ضرورت جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها از مرز‌ها به این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز (چهارشنبه) در دیدار با «عبدالعزیز المحداوی» رئیس ستاد الحشدالشعبی عراق بر ضرورت مقابله با اقدامات خرابکارانه و جلوگیری از نفوذ تروریست‌های داعش از سراسر مرز‌ها به این کشور تاکید کرد.

دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس ستاد الحشدالشعبی با رئیس جمهور در کاخ السلام بغداد، پایتخت عراق دیدار کردند.

در این بیانیه آمده است: در این نشست در خصوص ماهیت الحشدالشعبی و تقسیمات در بخش‌های آن بحث و تبادل نظر شد.

رئیس جمهور عراق در این دیدار اقدامات اخیر نیرو‌های الحشدالشعبی در راستای کنترل امنیت در کرکوک و غرب نینوا تا مرز‌های عراق و سوریه را به منظور تقویت تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و هماهنگی تلاش‌های امنیتی بررسی کرد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف درباره نقاط مرزی و کنترل مشترک بین نیرو‌های فدرال و پیشمرگه گفت‌وگو و اعلام کردند که در این جلسه اقدامات خرابکارانه محکوم و تلاش برای جلوگیری از نفوذ عناصر تروریستی داعش در آن طرف مرز به کشور ضروری عنوان شد.

«امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس مسائل امنیتی عراق، پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا تروریست‌ها را با بالگرد‌های نظامی خود از سوریه به عراق منتقل می‌کند تا اوضاع را در برخی مناطق این کشور متشنج کند.

او گفت: برخی از مناطق دیاله، صلاح الدین و الانبار با وجود کنترل نیرو‌های امنیتی و عملیات مستمر آن‌ها در این مناطق، هنوز دارای مخفیگاه‌های تروریستی است و هر از چند گاهی شاهد عملیات تروریستی در این استان‌ها هستیم که از سوی نظامیان آمریکایی و دست‌نشانده‌های آنان پشتیبانی می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.