سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف برای آزادی زندانیان محکومیت مالی

معاون قضائی شورا‌های حل اختلاف استان یزد گفت: دعاوی مالی از طریق ارجاع به شورا‌های حل اختلاف قابل مصالحه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا حداد معاون قضائی رئیس کل دادگستری در امور شورا‌های حل اختلاف استان یزد در جلسه طرح پایش زندانیان ، بر لزوم رسوب زدایی از زندانیان تأکید کرد و گفت: دعاوی مالی از طریق ارجاع به شورا‌های حل اختلاف قابل مصالحه است.

او افزود: محکومیت‌های زیر ۵۰۰ میلیون ریال را می‌توان با استفاده از ظرفیت ستاد دیه به سرانجام رساند تا از ماندگاری طولانی مدت زندانیان در زندان جلوگیری شود.

حداد با اشاره به فعالیت شش شعبه حل اختلاف در زندان‌های استان، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف می‌توان موجبات آزادی زندانیان دارای محکومیت مالی را فراهم نمود.

او تصریح کرد: تقویت صلح و سازش در شورا‌ها مستلزم تلاش بیشتر کارکنان شعب حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان است که به منظورکارکنان شورا‌های حل اختلاف در شعب مستقر در زندان موفقیت‌های خوبی را کسب کرده اند.

معاون قضائی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح پایش زندانیان استان پیشنهاد کرد: با مستقر کردن یکی از کارکنان دادگستری به عنوان رابط دستگاه قضائی و زندان و پایش زندانیان از ابتدای ورود مددجویان، می‌توان در آزادی زندانیان تسریع نمود.

حداد با اشاره به آمار ورودی زندان‌های استان، گفت: باید همان گونه که به آمار زندانیان افزوده می‌شود برای کاهش جمعیت کیفری نیز از طرق مختلف چاره اندیشی شود.

او با اشاره به آمار بالای زندانیان غیر بومی استان گفت: انتقال این دسته از زندانیان به استان‌های خود باید در اولویت برنامه باشد که این رویکرد یکی از راه‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان است.

حداد تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین به عنوان سفیران صلح برای مشارکت در آزادی محکومین مالی از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در کاهش جمعیت زندانیان محکوم مالی موثر باشد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.