سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در دزفول

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۱۲۳ تیم نظارتی و حمایتی در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی در این شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز چگنی معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی از ۱۵ آذر در این شهرستان گفت: این طرح  با همکاری تمام سازمان و نهاد‌های دولتی به ویژه موسسه‌های خیریه و مردمی به صورت کشوری اجرا شد که می‌تواند به عنوان یک نمونه در سایر کشور‌ها معرفی شود.

او با بیان اینکه عده‌ای به صورت تیم‌های فعال به منازل افراد مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا مراجعه و وضعیت سلامت آن‌ها را بررسی می‌کنند، افزود: ۳۳ تیم در قالب ۱۴۴ نفر شامل نیرو‌های هلال احمر، بسیج و یک نیروی بهداشت در زمینه نظارت بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح شهرستان دزفول فعالیت دارند و این تیم‌ها در محل حاضر شده و در صورت نیاز به گرفتن نمونه و آزمایش و یا درمان نسبت به انجام این امور اقدام می‌کنند.

چگنی اظهار داشت: ۹۰ تیم حمایتی شامل ۱۸۰ نیروی بسیجی نیز به صورت داوطلبانه وارد عمل شدند و خانواده‌های مبتلا به کرونا نیازمند را حمایت مالی کردند که  وظیفه این گروه‌ها جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تحویل به خانواده‌های نیازمند است و تاکنون در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی، بسته‌های معیشتی و بهداشتی به ارزش ۶ میلیارد ریال توزیع شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: افراد شناسایی شده به صورت ایزوله خود را از منزل، بیمارستان و یا نقاهتگاه جدا می‌کنند تا از انتشار این ویروس جلوگیری شود و اطرافیان این بیماران نیز در صورت علامت دار بودن تست می‌دهند در غیر این صورت از دیگر افراد جدا می‌شوند و زمانی که علامتی از بیماری در آن‌ها مشاهده نشد، آزاد می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم جلوگیری از برخورد افراد مشکوک با سایر افراد بیان داشت: نقاهتگاه در پیک دوم آماده شد و حدود ۱۷۰ نفر به صورت کاملا رایگان در این نقاهتگاه بین ۱۰ تا ۱۴ روز پذیرایی شدند و در صورت نیاز دوباره استفاده می‌شود.

چگنی ضمن قدرانی ازگروه‌های جهادی به ویژه گروه جهادی شهدای مدافع حرم و خیران برای اجرای طرح قاسم سلیمانی در دزفول  گفت: اگر مساعدت و همراهی مردم نبود این طرح به نتیجه نمی‌رسید.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.