سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریک وزیر آلمانی به دانشمندان روس برای ساخت واکسن اسپوتنیک وی

وزیر امور اقتصادی و انرژی آلمان به دانشمندان روس برای ساخت واکسن کرونای اسپوتنیک وی تبریک گفت.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر آلتمایر، وزیر امور اقتصادی و انرژی آلمان امروز سه شنبه به دانشمندان روس در خصوص تولید واکسن اثرگذار اسپوتنیک وی (Sputnik V) تبریک گفت و آن را واکسنی موثر برای مقابله با کرونا دانست.

واکسن اسپوتنیک وی اولین واکسن ویروس کرونا در جهان است که به طور رسمی برای استفاده اضطراری ثبت شده و در حال حاضر در تعدادی از کشور‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

آلتمایر در سخنرانی خود در کنفرانسی به میزبانی اتاق بازرگانی آلمان و روسیه گفت: ما واقعاً می‌خواهیم به دانشمندان روس که این واکسن را ساخته، تولید و عرضه کرده اند تبریک بگوییم. واکسن اسپوتنیک وی به راستی یک واکسن‌ ضد ویروس پیشگام در جهان است؛ بنابراین می‌توان به آن اعتماد کرد.

این وزیر یادآور شد حتی اگر روابط بین آلمان و روسیه در حال حاضر تحت تاثیر موضوعات مختلف سیاسی قرار داشته باشد، برلین به گفت‌وگو با مسکو ادامه خواهد داد.

او گفت: از نظر سیاسی، یک دوره سخت در روابط ما است ... علی رغم آن، آلمان و اتاق بازرگانی آن همچنان علاقه زیادی به توسعه اقتصادی روابط با روسیه نشان می‌دهد. به همین دلیل ما گفت‌وگو‌ها را در زمینه کنترل تسلیحات، ایران، عراق، تغییرات آب و هوایی و بیماری همه گیر ادامه می‌دهیم.

به گفته آلتمایر، موضع آلمان در مورد نورد استریم ۲-پروژه مشترک انرژی با روسیه- بدون تغییر باقی مانده است، زیرا می‌خواهد این پروژه به اتمام برسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.