سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نابودی آفت کلزا با کمک زنبورعسل

رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: یکی از راهکار‌های از بین بردن آفت گیاه کلزا استفاده از زنبور عسل است.

موسی خانی رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: مزارع کلزا وارد مرحله گلدهی شدند و به دلیل اینکه بارش کمتر امسال کودهی صورت نگرفته است و توصیه می‌شود همراه با آبیاری گیاه کوددهی نیز انجام شود.

موسی خانی با بیان اینکه سوسک گرده خوار سلامت کلزا را در مرحله غنچه دهی تهدید می‌کند افزود: کشاورزان به محض رویت این آفت حتما با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی عملیات سم پاشی را انجام دهد.

او گفت: تو صیه دیگر این است که زمان گلدهی گیاه با زنبورداران هماهنگ بوده و از آن‌ها بخواهند کندو‌ها را در اطراف مزارع مستقر کنند که این کار ۳۰ درصد عملکرد کلزا را افزایش می‌دهد.

موسی خانی گفت: اگر به توصیه کارشناس مربوطه اقدام به سمپاشی در مرحله گلدهی کلزا می‌کنند حتما از سموم با کیفیت و در ساعاتی استفاده کنند که زنبور‌های عسل فعالیتی نداشته باشند.

او ادامه داد: توصیه می‌شود کشاورزان مزارع محصولات پاییزه را آبیاری و همراه آن از کود استفاده کنند تا گیاه تغذیه داشته باشد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.