سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسیدگی به بیش از هزار پرونده حقوقی مددجویان کمیته امداد

معاون حقوقی کمیته امداد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۹۰۰ پرونده حقوقی مددجویان در کل کشور پیگیری شده است یا در حال رسیدگی است.

جعفر صباغیان معاون حقوقی کمیته امداد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: میز‌های خدمات قضائی در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برای ارائه خدمات قضائی به مددجویان امداد راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه درحال حاضر ۴۳۳ میز خدمت در سراسر کشور خدمات قضایی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ارائه می‌کنند، گفت: هزار و ۴۹۰ وکیل در سراسر کشور به امور حقوقی و قضائی مددجویان کمیته امداد رسیدگی می‌کنند.

صباغیان گفت: دعوای اجرت المثل، مهریه، دعاوی خانوادگی، عدم امکان سازش، نفقه، حضانت فرزندان، اخذ سهم الارث از سایر وراث و... از جمله موضوعاتی هستند که مددجویان کمیته امداد با آن بیشتر مواجه هستند.

معاون حقوقی کمیته امداد ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۹۰۰ پرونده در کل کشور پیگیری یا در حال رسیدگی داریم.

صباغیان با بیان اینکه ما در مجموعه کلان کمیته امداد به دنبال توانمندسازی مددجویان هستیم، گفت: ۱۲۰ نوع خدمت به مددجویان ارائه می‌شود از جمله اینکه یکی از موضوعاتی که می‌تواند به مقوله توانمندسازی کمک کند بحث مالی و اخذ سهم الارثشان است.

او ادامه داد: بسیاری از مددجویان اموالشان در اختیار وراث است و توان پس گیری آن را ندارند یا وجه پرداخت حق وکاله را ندارند تا از حقوق خود دفاع کنند.

صباغیان گفت: با کمک وکلای خیر اقداماتی برای اخذ اموال این افراد صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه بحث آموزش حقوقی به مددجویان را دنبال می‌کنیم، افزود: این موضوع می‌تواند از تشکیل پرونده پیشگیری کند.

معاون حقوقی کمیته امداد ادامه داد: در این قشر دعاوی خانوادگی زیاد است و مشاوره‌های حقوقی می‌تواند از تشکیل پرونده و اختلافات پیشگیری کند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.