سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید فرماندار تبریز بر مدیریت کاهش تجمعات در ایام کرونا

فرماندار تبریزگفت:فرهنگ والای مردم تبریز نقشی اساسی در مدیریت کاهش تجمعات در ایام کرونا داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بهروز مهدوی فرماندار تبریزبا اشاره به اوضاع شکننده ویروس کرونا گفت:در شرایط کنونی که با ویروس منحوس کرونا درگیر هستیم،باید فرهنگسازی اساسی انجام گیرد،تا افراد ضمن حفظ حرمت عزیزان درگذشته خود،در آرامستان‌ها حضور نیابند تا مبادا موجب گسترش هرچه بیشتر بیماری شوند.

اوافزود:در این راستا نباید به دستور حکومتی و رفتار پلیسی اکتفا کرد،بلکه باید مردم نسبت به وضعیت کنونی و شرایط خاص کرونایی آگاه‌تر شوند،چرا که وضعیت بسیار شکننده بوده و هر لحظه امکان سوق به سمت وضعیت نارنجی را داریم.

او با ابراز نگرانی نسبت به گسترش شیوع ویروس کرونای انگلیسی اظهار کرد:اگر از الان که تعداد محدودی مبتلا به ویروس انگلیسی پیدا شده، تدابیر لازم اندیشیده نشود،به مرور این تعداد افزایش یافته و خطرناک‌تر از ویروس چینی،مردم را درگیر خواهد کرد؛اگر میزان تجمعات در مناطق مختلف شهر،بیشتر شود،قطعا شدت بیماری بالا خواهد رفت و این ویروس جدیدکه میزان شیوع آن ۳۳ برابر بیشتر از ویروس چینی است، به کسی رحم نخواهد کرد.

فرماندار تبریز با اشاره به اهمیت فرهنگسازی، سازمان‌های مردم نهاد با انجام کار‌های تبلیغاتی در خصوص برگزاری مجازی عید رغائب افزود:باید روش‌های جایگزین برای حضور در وادی رحمت تعیین شود. مثلا می‌توان نذورات را به انواع خیریه‌های شهر مثل انجمن آزادی زندانیان و یا انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان و ... اهدا کرد.

مهدوی گفت:سازمان‌های مردم نهاد، سرمایه‌های اجتماعی ارزشمندی هستندکه با حضور مستمر و دائمی در عرصه‌های مختلف، سطح مشارکت مردم را بالا می‌برند. این سازمان‌های غیرسیاسی، غیردولتی و داطلبانه تشکیل یافته و به عنوان یک نهاد مردمی و برگرفته از یک بدنه مردمی، اعتماد بالایی در بین اقشار مختلف جامعه دارند.

اوبا اشاره به نقش آفرینی خیریه‌ها در کمک به اقشار مردم گفت: می‌توان از این ظرفیت در مواقع ضروری استفاده کرد.

او با اشاره به وضعیت کرونایی تبریز گفت: وضعیت تبریز به رنگ آبی رسیده بود و می‌توانستیم با رعایت بیشتر، وضعیت خود را سفید کنیم و این همت در مردم این دیار، دیده می‌شود.

فرماندارتبریز افزود:نباید مشاغل و بخش اقتصادی را تعطیل کنیم، در واحد‌های تولیدی تبریز کمترین میزان ابتلا وجود دارد. بزرگترین مشکل ما، فضا‌های پوشیده و مراسم عزا و عروسی است که نکات بهداشتی در آن‌ها رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.