سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد

به دنبال بیانیه واشنگتن درباره مرگ غیرنظامیان ترک در عراق، ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ترکیه سفیر آمریکا در آنکارا را به دلیل اظهارات واشنگتن در مورد کشته شدن غیرنظامیان ترک در عراق احضار کرد.

وزیر دفاع ترکیه گفت پس از آنکه آنکارا در اوایل ماه فوریه عملیات نظامی علیه حزب پ ک ک را آغاز کرد، ۱۳ ترک توسط این حزب در شمال عراق ربوده و اعدام شدند.

به دنبال سخنان وزیر دفاع ترکیه، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از مرگ شهروندان ترکیه در اقلیم کردستان عراق ابراز تاسف کرد. در این بیانیه چنین عنوان شد که: «ما در کنار متحد ناتو خود ترکیه هستیم و به خانواده‌های کشته شدگان در نبرد‌های اخیر تسلیت می‌گوییم. اگر گزارش‌های مربوط به مرگ غیرنظامیان ترک به دست پ.ک.ک، به عنوان یک سازمان تروریستی تعیین شده تایید شود، ما این عمل را به قوی‌ترین شرایط ممکن محکوم می‌کنیم».

به دنبال بیانیه واشنگتن، سفیر آمریکا در آنکارا به وزارت امور خارجه ترکیه احضار شد. این وزارتخانه گفته است که این اقدام با تمایل ترکیه برای انتقال واکنش خود به بیانیه آمریکا، با شدیدترین عبارات توضیح داده خواهد شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در واکنش به بیانیه اخیر واشگتن با متهم کردن آمریکا به حمایت از شبه نظامیان کُرد که نیرو‌های عراقی را کشتند، تاکید کرد واشنگتن باید حمایت خود از تروریست‌های کرد را متوقف کند.

رئیس جمهور ترکیه در صحبت با اعضای حزب خود افزود اظهارات قبلی واشنگتن در مورد شبه نظامیان کشته شده ترک شوخی بود.

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه گفت ۱۳ ترک ربوده شده قبلی از جمله نیرو‌های پلیس به دست شبه نظامیان (پ ک ک) کشته شدند. او همچنین گفت در جریان عملیات نظامی آنکارا علیه این گروه که در ۱۰ فوریه در منطقه شمال عراق آغاز شد، سه سرباز ترکیه کشته شده و سه تن نیز زخمی شدند و متذکر شد که ۴۸ شبه نظامی پ.ک.ک توسط آنکارا در جریان عملیات نظامی کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
بزرگترین خیانت به ملت دنیا
سکوت است
هی بخاطر منافع شخصی .ملی ووو سکوت کرده اند
باعث ظلم و بی عدالتی بیشتر شده
وقت اش رسیده .دولتمندان تمام دینا خودشون را در مقابل دوربین 24×7 خدا حس کنند و
فقط از حقیقیت حمایت کنند .حتی اگر به صررشون باشد
به امید ان روز
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
ترکیه ی بی عرضه چهل ساله با اینا میجنگه هنوز نمیتونه مهارشون کنه بعد هم ادعا میکنه ما دومین ابر قدرت ناتو هستیم نیروی هوایی نداشتید چیکار میکردید روی زمین که تار و مارتون میکردن