سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر بیخ گوش مردم روستای آبگاه / سیل بندی که نیمه تمام رها شد

پروژه سیل بند روستای آبگاه شهرستان نیکشهر که مدتی پیش شروع بکار شده بود نیمه تمام رها شده تا همچنان سیل در کمین مردم این روستا باشد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، پیشروی رودخانه فصلی مزن کور به مناطق مسکونی و زمین های کشاورزی مردم روستای آبگاه ، نگرانی مردم برای رخ داد اتفاقات ناگوار را دو چندان کرده است .

در سال های گذشته با طغیان رودخانه مزن کور تعدادی از زمین های کشاورزی ، منازل مسکونی ، باغات و دام های مردم این روستا دچار خسارت شده اند .

احداث سیل بند سنگی در مکان های پر خطر برای انحراف آب این رودخانه بزرگ مهم ترین راهکار برای جلوگیری از حوادث احتمالی است.

حاتم کدخدا دهیار روستای آبگاه با قدر دانی از پیگیری های بنیاد مسکن شهرستان نیکشهر به خبرنگار ماگفت : بعد از پیگیری های صورت گرفته توسط ریاست اداره بنیاد مسکن ، مقامات محلی و رسانه های شهرستانی و استانی پروژه سیل بند سنگی در امتداد رودخانه مزن کور از محله کهن ردان آغاز شد .

او گفت : در فاز اول این پروژه مهم قرار بود ۲۵۰ متر از این سیل بند احداث شود که متاسفانه با شروع بکار پیمانکار ، پروژه با ۱۵۰ متر کار بصورت ناقص متوقف شده است .

این مقام محلی افزود : ۵۰ متر از مقدار کار شده بدون توری سنگ به حال خود رها شده که با کمترین جریان آب از بین خواهد رفت.

دهیار روستای آبگاه بیان کرد : با توجه به آمادگی بنیاد مسکن شهرستان و پیمانکاران محلی برای انجام این کار ، به دلیل نبود گابیون سیل بند (توری سنگ) این پروژه نیمه تمام مانده است .

کدخدا با ضروری دانستن اتمام این سیل بند تاکید کرد : با توجه حجم زیاد آب رودخانه مزن کور و پیشروی بی سابقه آن طی سال های اخیر در صورت سهل انگاری در اتمام این پروژه مردم خسارت های جبران ناپذیری را متحمل خواهند شد .

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.