سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر بیمارستان‌های نفت و شهید چمران سوسنگرد:

با سهل انگاری‌ها خود را به چنگال کرونا نسپاریم

ساعدی گفت: کاهش ابتلا به کرونا و کنترل این بیماری منحوس با مشارکت همگانی میسر می‌شود.

محمد ساعدی مدیر بیمارستان‌های نفت و شهید چمران سوسنگرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به وقوع وضعیت قرمز در ۱۰ شهر استان خوزستان گفت: مبارزه با بیماری کرونا فقط با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی امکانپذیر است، چراکه تا به امروز هیچ داروی موثری برای درمان و ریشه کنی آن کشف نشده است.

او افزود: وقتی برای هر بیماری اپیدمی راه نفوذ و رخنه مهیا شود، می‌تواند سلامتی همه گروه‌های سنی را به خطر بیندازد، به همین دلیل باید راه‌های نفوذ را پیدا کرده و آن‌ها را مسدود کنیم تا بتوانیم از ابتلا به آن در امان بمانیم.

ساعدی رعایت اصول ایمنی را از روش‌های مفید و موثر برای مصون ماندن از کرونا ویروس عنوان کرد و بیان داشت: حضور در مجالس ترحیم و فاتحه خوانی، عروسی، جشن تولد، گردش و تفریح و خرید‌های غیرضروری جزو اقدامات هستند که می‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد، پس با خودداری از شرکت در این برنامه ها، به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک کنیم.

رییس بیمارستان‌های نفت و شهید چمران سوسنگرد با تاکید بر توجه به هشدار‌های بهداشتی کادر درمان و مسئولان مربوطه ادامه داد: باید از اماکن با احتمال وجود آلودگی دوری کنیم، از خوراکی‌ها و خشکبار بسه بندی شده و کاملا بهداشتی استفاده کرده و از انجام خرید‌ها به صورت روزانه به منظور کاهش تردد در اماکن شلوغ پرهیز نماییم.

او اظهار کرد: به منظور جلوگیری از دست به دست شدن کارت ها، از فروشنده‌ها بخواهیم که خودمان کارت بکشیم، البته دست‌ها و کارت را بعد از اتمام کار با ضدعفونی پاک کرده و آن را در دستمال تمیز نگهداری کنیم، ضمن اینکه سعی کنیم در معاملات و خرید و فروش از استفاده وجه نقد خودداری کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ساعدی بر استفاده از لوازم التحریر جیبی و شخصی تاکید کرد و گفت: قبل و بعد از هر کاری دست‌های خود را با آب و صابون شست و شو دهیم، اگر لمس دهان، بینی، چشم‌ها و صورت با دست‌های آلوده اجتناب کنیم، ضمن اینکه باید از وسایل آرایشی و کرم‌های چرب خودداری کرده و استفاده از ماسک را فراموش نکنیم.

او بر خودداری از پذیرش و هم صحبت شدن با افراد بدون ماسک تاکید و بیان کرد: بهتر است پس از بازگشت از محل کار، لباس‌ها خود را خارج از محیط خانه عوض کرده و حمام کنیم، البته ماندن در خانه بهترین راهکار برای مصون ماندن از کرونا است.

محمد ساعدی با بیان اینکه مبارزه با بیماری کرونا مستلزم هزینه مالی و معنوی است و ۵۰ درصد مردم به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی، توانایی تامین دارو و موادغذایی را ندارند، به همین دلیل از خیرین و سازمان‌های خیریه خواهشمندیم با شناسایی خانواده‌های نیازمند، با اهدای چند کیلو میوه و مواد پروتئینی به رفع و کاهش فقر غذایی کمک کنند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.