سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهسازی در ازای قطع درختان

مسئول روابط عمومی اداره راه یاسوج گفت: محور ارتباطی یاسوج به سی سخت در صورت همکاری نهاد های مربوطه تکمیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، جنگل‌های زاگرس با درختان بلوطی که قدمت چند هزار ساله دارند شناخته می‌شوند، اما طی دو سه هفته اخیر برای راهسازی این درختان را قطع و بریدند و ما پیگیر چیستی و چرایی کار شدیم.

جاده مواصلاتی سی‌سخت به یاسوج سال‌ها است که محل مناقشه دوستداران محیط زیست و همچنین دولتمردان واقع‌شده و این روز‌ها احداث جاده چهار بانده سی سخت نگرانی‌های فراوانی را در جامعه ایجاد کرده است.

عابدی روابط عمومی اداره راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص محور ارتباطی یاسوج به سی سخت گفت: در قطعه اول محور ارتباطی سی سخت به یاسوج طی صورت جلسه محیط زیست، منابع طبیعی و راه و شهرسازی تصمیم بر این شد که با مجوز محیط زیست و منابع طبیعی کشور پیمانکار در اختیار گرفته و درختان راقطع کرده و حتی درختان توسط خودشان به فروش رفته است، اما به ازای هر یک درخت قطع شده سه درخت کاشته شد.

او افزود: در قطعه دوم محور ارتباطی سی سخت  به یاسوج تلاش بر این است با ایجاد سه تونل به طول ۶۰۰ و ۳۰۰ متر کمترین خسارت به جاده و محیط زیست وارد شود و به ازای قطع هر درخت سه درخت کاشته شود و حتی هزینه نقدینگی برآورد شده از سوی خودشان برای پرداخت آماده است، اما متاسفانه هنوز همکاری از سوی محیط زیست و منابع طبیعی صورت نگرفته و مجوز‌های لازم را صادر نکرده اند.  

عابدی با بیان اینکه جاده ایمن حق مردم است گفت: شروع قرارداد این طرح از حدود دوسال پیش بوده و سعی داریم با ایمن سازی محور ارتباطی به طول ۳۵ کیلومتر و با حذف پیچ‌های خطرناک جاده سی سخت از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنیم.

او در این خصوص گفت: اگر نهاد های مربوطه جلوی کار ما را نمی‌گرفتند از ۱۰ روز پیش تونل سازی شروع و در سال آینده می‌توانستیم تونل را افتتاح و در اختیار مردم قرار دهیم، اما با این وجود از پیمانکار غیر بومی خواسته ایم کار را هرچه سریع‌تر تکمیل کند تا آماده استفاده شود.

عابدی در پایان افزود: با ورود ریاست قوه قضائیه به کهگیلویه و بویراحمد مردم شهرستان  دنا می‌خواهند با ایشان دیدار و در خصوص محور ارتباطی یاسوج به سی سخت با او گفتگو داشته باشند.

 

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.