سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ۱۰ ماه ابتدای امسال رخ داد؛

کشف ۲۱۹ قبضه اسلحه شکاری در خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طی ۱۰ ماه ابتدای امسال ۲۱۹ قبضه اسلحه شکاری در خراسان رضوی کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۱۱۴ شکارچی متخلف از سوی مأموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی درعرصه‌های طبیعی دستگیر و اعمال قانون شده اند.

 

او افزود: از دستگیر شدگان که در قالب ۷۲۵ پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، ۲۱۹ قبضه اسلحه شکاری که ۶۳ قبضه آن اسلحه قاچاق و فاقد مجوز و یک قبضه اسلحه جنگی بوده است و بیش از هزار و پانصد عدد انواع فشنگ کشف و توقیف شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: متخاطیان ۱۴۱ رأس پستاندار وحشی را طی بازه زمانی یاد شده از چرخه حیات حذف کرده اند که مشتمل بر لاشه و اجزاء ۷۱ رأس قوچ و میش وحشی، ۱۰ رأس کل و بز، ۷ رأس گراز و ۴ راس آهو بوده اند.


همتی با اشاره به اینکه یگان حفاظت محیط زیست استان ۹۸۲ قطعه ماهی، لاشه ۷۵۴ قطعه انواع پرندگان وحشی از قبیل کبک، باقرقره، چکاوک وکبوتر را از متخلفین کشف و ضبط کرده اند، بیان کرد: بیش از ۹۵۰ جانور وحشی که به صورت زنده و غیر زنده در فضا‌های مجازی و فروشگاه‌های سطح شهر در معرض فروش قرار گرفته بودند، با رصد و پایش یگان حفاظت محیط زیست کشف و توقیف شده اند.


او ضمن اشاره به پایش مستمر عرصه‌های طبیعی استان از سوی ماموران یگان تصریح کرد: در خصوص پیشگیری از جرایم شکار و صید ۲۰۰ شکارچی غیر مجاز پیش از اقدام به شکار در منطقه دستگیر و به جرم" شروع به شکار" درقالب ۹۸ پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.


انتهای پیام//ف. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.