سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای نمایش محصول جدید سایپا توسط شریک آفریقایی چه بود؟

روز گذشته تصویری گرافیکی مربوط به یکی از خودرو‌های کانسپت دیده نشده سایپا در فضای مجازی منتشر شد که حواشی زیادی ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،روز گذشته تصویری گرافیکی مربوط به یکی از خودرو‌های کانسپت دیده نشده سایپا در فضای مجازی منتشر شد که حواشی زیادی ایجاد کرد.

ماجرا از این قرار بود که در مراسم رونمایی از محصولات سایپا برای بازار کشور آفریقایی زمباوه توسط کمپانی مورزا، تصویری از یک کراس اوور کامپکت نیز منتشر شده که این شائبه را به وجود آورد که به یکی از محصولات آینده سایپا مربوط می‌شود، اما حالا منابع آگاه اعلام کرده اند که در واقع این تصور از بخش تحقیق و توسعه سایپا خارج نشده و برعکس، یکی از طرح‌های دانشجویی است که چند سال قبل در مسابقه طراحی صنعتی سایئا، برنده جایزه شده بود.

بنابراین آنطور که از شواهد امر بر می‌آید، سایپا قصدی برای تولید یک کراس اوور جدید را ندارد و در واقع بعید است که به فاصله کوتاهی پس از معرفی کراس اوور آریا (نسخه هاچ بک از سدان شاهین)، شاهد عرضه یک کراس اوور کامپکت دیگر توسط این خودروساز وطنی باشیم، بنابراین چاپ و انتشار این طرح گرافیکی صرفا به منظور تبلیغات و قدرت نمایی در برابر مشتریان آفریقایی صورت گرفته است.

گفتنی است که کمپانی مورزا در واقع یک شرکت با ملیت آفریقای جنوبی محسوب می‌شود که قصد دارد تا خودرو‌های ارزان قیمتی را برای رقابت با خودرو‌های دست دوم اروپایی و ژاپنی در بازار کشور‌های آفریقایی عرضه کند، هدفی که با توجه به کیفیت محصولات سایپا دور از دسترس به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.