سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ خطر کاهش جمعیت آهو در خراسان جنوبی

معاون نظارت و پالایش اداره کل حفاطت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: جمعیت آهو در منطقه حیات وحش استان رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مودی معاون نظارت و پالایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۲۰ هزار رأس آهو در سطح استان وجود داشت که با شکار بی رویه جمعیت آهو کاهش داشته و به زیر ۵۰۰ رأس رسیده است که جای نگرانی دارد.

او با اشاره به این که حفاظت از حیوانات در مناطق استان کار سختی است، افزود: هم اکنون کار ها با ۲۰ درصد چارت سازمانی انجام می شود به گونه ای که هر مامور کار۵ نیرو را انجام می دهد.

مودی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار رائه شده جمعیت گرگ در سطح استان زیر۵۰  قلاده است ولی این آمار دقیقی نیست و جمعیت گرگ ها از این عدد بیشتر است.

معاون نظارت و پالایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: خشکسالی در مناطق پست و کم ارتفاع و همچنین برفی بودن نقاط مرتفع باعث شده تراکم گرگ ها در منطقه زیاد شود.

او ادامه داد: سگ های گله یا ولگرد باعث اختلال ژنی گرگ با سگ می شوند که در نهایت حیوان دو رگه ای به نام گرگاس که خطرناک تر از سگ و گرگ است به وجود می آید.


بیشتر بخوانید


مودی بیان کرد: گرگاس نام حیوانی است که هیچ ترس و واهمه ای از انسان ندارد ، این حیوان ویژگی عدم ترس از انسان را از طرف سگ و ویژگی درنده خویی را از سمت گرگ آورده است که ترکیب این دو باعث قدرت فیزیکی بالاتر گرگاس از سگ و گرگ می شود.

معاون نظارت و پالایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: خشکسالی در مناطق پست و کم ارتفاع و همچنین برفی بودن نقاط مرتفع باعث شده تراکم گرگ ها در منطقه زیاد شود.

او با اشاره به این که کنترل گونه های بیمار حیات وحش بر عهده گرگ ها می باشد گفت: حضور گرگ ها در حیات وحش ضروری است و گرگ ها در بدترین حالت ممکن به انسان ها حمله می کنند.

انتهای پیام/ ر ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
محیط بانان رو بیشتر کنند تا مراقبت بیشتری از گونه های جانوری ارزشمند ایران زمین بکنند...وسعت مناطق حفاظت شده خیلی زیاد هست و تعداد محیط بانان کم
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
چه آهو خوشگلی آخه واقعا حیف نیست شکار بشن