سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مرکز بهداشت خوزستان:

واکسیناسیون زنان باردار در خوزستان مطلوب است

علوی گفت: واکسیناسیون زنان باردار در خوزستان، خوب و در حد مطلوبی است اگرچه در برخی شهرستان‌ها مثل شادگان و حمیدیه وضعیت خوب نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: واکسیناسیون زنان باردار در خوزستان، خوب و در حد مطلوبی است اگرچه در برخی شهرستان‌ها مثل شادگان و حمیدیه وضعیت خوب نیست.

او با بیان اینکه در شهرستان‌هایی مثل دزپارت، بهبهان و اهواز حدود ۹۰ درصد زنان باردار واکسینه شدند که در حد بسیار خوبی است، افزود: پوشش واکسیناسیون زنان باردار در جمعیت روستایی خوزستان نیز خوب بوده، اما این آمار در حاشیه شهر‌ها کمتر است که اگر بخواهیم از وقوع موج بعدی بیماری جلوگیری کنیم باید پوشش واکسیناسیون به ۸۰ تا ۸۵ درصد برسد.

علوی با اشاره به این نکته که  افرادی که یک دز واکسن را تزریق کرده و به کرونا مبتلا شدند، ۶ هفته پس از بهبودی، می‌توانند نسبت به دریافت نوبت دوم خود اقدام و همان واکسن نوع اول را تزریق کنند، اظهار کرد:  تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده و معادل ۸۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ سه شهرستان دزفول، رامهرمز و شوشتر در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.