سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای رفع سنگ کلیه نوع آب مهم نیست

مهمتر از نوشیدن آب درمان کامل سنگ‌های کلیوی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  دکتر علیرضا نوشاد متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و درمان ناباروری مردان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای رفع سنگ کلیه نیاز به آب خاصی نیست بلکه حجم آب مهم است و مهمتر از آن درمان کامل سنگ‌های کلیوی هستند تا در آینده منجر به بروز عوارض ثانویه نشود.

نوشاد افزود: درد‌های کلیوی خاص بوده و هر درد پهلو نشان دهنده بیماری کلیوی نیست و درد‌هایی که با حرکت و راه رفتن بیشتر و یا کمتر می‌شوند کلیوی نبوده و عضلانی اسکلتی هستند.

او اضافه کرد: درد‌های کلیوی به صورت دوره‌ای یا کولیکی یعنی از شدت زیاد به کم و شروع دوباره هستند، و با تعریق، تهوع و انتشار درد در قسمت‌های پایینی شکم و همچنین داشتن علائم ادراری همراهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: نارسایی کلیوی از درجات مختلف شروع می‌شود و تا رسیدن به نارسایی کامل کلیوی می‌توان اقدامات مفیدی برای افراد انجام داد که فرد نیاز به دیالیز و یا پیوند کلیه پیدا نکند.

او ادامه داد: باید علل کم کاری کلیوی مشخص شود و افراد تحت درمان با دارو‌های خاص و تجویزی متخصصین و رژیم‌های درمانی و غذایی مخصوصی قرار بگیرند تا عملکرد کلیه حفظ شود و فرد نیاز به دیالیز و پیوند پیدا نکند.

نوشاد با تشریح علل تغییر رنگ ادرار اظهار کرد: عوامل مختلفی از جمله کم نوشیدن آب، تشنگی و تعریق زیاد، داشتن فعالیت فیزیکی، ورزش و یا کوهنوردی طولانی ممکن و حتی داشتن سنگ‌های ادراری ممکن است، رنگ ادرار را غلیظ کنند.

او تصریح کرد: همچنین رژیم‌های غذایی خاص، استفاده از مکمل‌ها و دارو‌ها نیز بی تاثیر بر روی رنگ ادرار نیستند، اما اگر تغییر رنگ ادرار پایدار و همراه با علائمی همچون سوزش ادرار و یا خون در ادرار باشد، نیاز به بررسی و مراجعه به متخصص دارد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.