سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۰ ثانیه‌ای زمان رسیدن به محل حادثه در عملیات‌های حریق

شهردار شیراز گفت: متوسط زمان رسیدن خودرو‌های آتش‌نشانی شیراز، در عملیات‌های اطفاء حریق نسبت به پارسال ۱۰ ثانیه افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهردار شیراز امروز در آیین افتتاح پروژه‌های سازمان آتش نشانی، با اشاره به اقدامات اثرگذار سازمان آتش‌نشانی این شهر در مبارزه با شیوع کرونا، اعلام کرد که طی عملیات ضدعفونی اطراف مراکز درمانی، از هر ۱۰ آتش‌نشان ۴ نفر به کرونا مبتلا شدند.

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه پارسال میانگین زمان رسیدن به محل وقوع حریق در شیراز ۵ دقیقه و ۲۹ ثانیه بوده که زمانی طولانی برای چنین عملیاتی محسوب می‌شود، گفت: آمار‌های امسال نشان از افزایش ۱۰ ثانیه‌ای زمان رسیدن خودرو‌های آتش‌نشانی به محل عملیات است و این موضوع نیازمند آسیب‌شناسی و رفع مشکل است.

شهردار شیراز همچنین گفت: پارسال بیش از ۱۴ هزار عملیات آتش نشانی انجام شده که ۵ هزار عملیات مربوط به اطفاء حریق و ۶۵۰۰ عملیات مربوط به امداد و نجات بوده است.

اسکندرپور یکی از اقدامات بارز آتش‌نشانان را اجرای طرح ضدعفونی اطراف مراکز درمانی در راستای مبارزه با بیماری کرونا طی ۹ ماه ابتدای شیوع این بیماری طی ساعات ۱۲ شب تا ۳ بامداد اعلام و اضافه کرد: از هر ۱۰ آتش‌نشان، شرکت کننده در این عملیات ۴ نفر به کرونا مبتلا شدند.

او همچنین با اشاره به اینکه حضور به موقع عوامل اورژانس، کادر درمان، پلیس و آتش‌نشانی در زمان بروز حادثه بسیار حائز اهمیت است، گفت: زمان در عملیات‌های امدادی و آتش‌نشانی بسیار مهم تلقی می‌شود، به ویژه در عملیات آتش‌نشانی که ثانیه‌ها در نجات جان انسان‌ها تاثیر گذار است.

شهردار شیراز عنوان کرد: امسال شاهد تعدد آتش‌سوزی در کوه‌ها و منابع طبیعی و باغ‌ها بودیم که این موضوع فشار زیادی بر آتش‌نشانان وارد کرد، به طوری که برخی از عملیات‌ها خارج از حریم بود، هر چند شهرداری در محدوده قانونی شهری و حریم ماموریت‌هایی بر عهده دارد.

اسکندرپور با بیان اینکه می‌توانستیم از نیرو‌های جوان در پست‌های مدیریتی استفاده کنیم، اما به دلیل نبود رابطه سازمان استخدامی با شهرداری این شرایط فراهم نشد، گفت: اما با انتخاب خوب شهردار منطقه ۸ و رئیس سازمان آتش نشانی شاهد تحول در این مجموعه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.