سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مزه کردن طعم بره های فردوسی زیر دندان گرگ ها

فرماندار شهرستان فردوس از حمله ۹ گرگ به دامداری‌ها و تلف شدن ۹۰ رأس دام در این شهرستان خبر داد.

حلاج مقدم فرماندار شهرستان فردوس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در ۵ ماهه اخیر ۹ مورد حمله گرگ به دامداری‌ها در روستا‌های کوه پایه‌ای اتفاق افتاده، که با حمله گرگ‌ها ۹۰ رأس دام سبک (گوسفند و بز) تلف شده اند.

او افزود: در شهرستان فردوس دامداری‌های اطراف شهر اسلامیه، روستای یاغستان سفلی و روستای انارستانک مناطقی هستند که مورد حمله گرگ‌ها قرار گرفته اند.

حلاج مقدم اظهار کرد: در دو ماهه اخیر گرگ‌ها بیشتر دامداری‌ها و آغل گوسفندان در روستا‌ها را مورد حمله قرار داده اند.

فرماندار شهرستان فردوس با اشاره به این که در دی ماه ۳۶ رأس دام مورد حمله گرگ‌ها قرار گرفته اند و تلف شده اند ادامه داد: از بهمن ماه تا کنون ۴۲ رأس دام مورد حمله گرگ‌ها قرار گرفته اند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: برای جبران خسارت دامداران اطلاعات آن‌ها توسط دامپزشکی و جهاد کشاورزی جمع آوری و سپس گزارش آن به سازمان جهاد کشاورزی و حفاظت از محیط زیست ارسال می‌شود و پیگیری‌های لازم برای دریافت خسارت انجام می‌شود.

حلاج مقدم با اشاره به این که بیمه کردن دام به نفع دامداران است بیان کرد: از کلیه دامداران شهرستان‌ها درخواست می‌شود که حتما نسبت به بیمه دام خود در برابر حوادث طبیعی و حمله گرگ‌ها اقدام کنند.

فرماندار شهرستان فردوس گفت: بحث پیگیری بیمه دام‌ها از وظایف جهاد کشاورزی و اداره دامپزشکی است.

او با اشاره به ترغیب دامداران به بیمه کردن دام‌های خود تصریح کرد: نهاده‌های رایانه‌ای به دامدارانی تعلق می‌گیرد که دام سبک و سنگین خود را بیمه کنند.

حلاج مقدم اظهار کرد: تا کنون نزدیک به ۴۰ درصد دام سبک و ۸۰ درصد دام سنگین شهرستان فردوس بیمه شده اند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.