سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پتروشیمی بوعلی سینا سرآمد خودکفایی ایرانی

رییس بهره برداری پتروشیمی بوعلی سینا گفت: واحد شیرین سازی این شرکت به دست متخصصان داخلی ساخته شده است.

علیرضا قاسمی رییس بهره برداری پتروشیمی بوعلی سینا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برش سبک نفتا، یکی از محصولات جانبی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا است و به دلیل وجود ترکیبات سولفوره در این محصول، پتروشیمی امیرکبیر تنها مشتری آن بود و این شرکت پتروشیمی به هر علت از سرویس خارج شود، پر شدن مخازن ذخیره این محصول، بخشی از پروسه تولید در این مجتمع متوقف می‌شود.

او بیان داشت: در احداث واحد شیرین سازی هیچ مشاور و سازنده خارجی دخیل نبوده و در کل به دست متخصصان داخلی ساخته شده، به عنوان مثال کاتالیز راکتور ۲۱۰۱ ما کاملا داخلی است در صورتی که قبلا از شرکت‌های خارجی تهیه می‌شد، همچنین با راه اندازی این واحد، امکان افزایش ظرفیتِ تولید مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا تا یکصد و ۱۰ درصدِ طراحی  محقق و از توقف ناخواسته تولید جلوگیری خواهد شد.

در ادامه علی صالحی رییس تعمیرات و مدیراجرایی پتروشیمی بوعلی سینا  تصریح کرد: هم اکنون در مرحله پیش راه اندازی هستیم و مرحله نصب هم از سوی شرکت‌های توانمند داخلی و نیرو‌های بومی اجرا می‌شود.

در واحد شیرین سازی پتروشیمی بوعلی سینا، علاوه بر طراحی، تجهیزات نیز از برج ها، راکتور، مبدل هاتا فن‌های هوایی همگی با دانش داخلی طراحی ساخته شده است.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.