سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۳ میلیارد تومان در حادثه آتش سوزی بازارچه اصغری خاکستر شد

فرماندار مهاباد گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه میزان خسارات وارده به بازارچه اصغری این شهرستان ۲۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلسه ستاد مدیریت بحران در رابطه با آتش سوزی بازارچه اصغری مهاباد با حضور معاون امور عمرانی استاندار، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضاء شورای اداری و فرماندهان نظامی این شهرستان برگزار شد.

عارف خدرلو فرماندار مهاباد اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های اولیه حادثه آتش سوزی در بازارچه اصغری به ۷۰ غرفه صدمه زده که میزان خسارت آن حدود ۲۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

خدرلو افزود: برآورد خسارات وارده حادثه آتش سوزی بازارچه اصغری مهاباد در سه بعد سازه، خسارات به تاسیسات و همچنین کالا و لوازم موجود در مغازه‌ها باید به صورت دقیق و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

او ادامه داد: این برآورد‌ها به وزرات کشور و سازمان مدیریت بحران با هدف حمایت از اصناف و جبران خسارت آنان ارسال می‌شود.

فرماندار مهاباد تصریح کرد:هیچ کدام از واحد‌های تجاری بیمه نبوده اند بنابراین باید برای جبران خسارات وارده به بازاریان موضوع را از مسیر‌های دیگر پیگیری کنیم.


بیشتر بخوانید


خدرلو با اشاره به اینکه انجام عملیاتی، چون امداد رسانی، آواربرداری و بازسازی در هر حادثه‌ای از وظایف دولت است، اضافه کرد: ارایه تسهیلات ویژه، پیگیری از محل بیمه کوثر و شرکت توزیع برق و همچنین کمک‌های مردمی می‌تواند بخش زیادی از ضرر مالی کسبه را جبران کند.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: باتوجه به اینکه هیچ کدام از مغازه‌ها بیمه حوادث نبوده‌اند، سعی داریم از محل بیمه پرداختی در قبض‌های برق، اخذ تسهیلات ارزان قیمت و همچنین از محل صندوق حوادث غیر مترقبه کشور، بخشی از خسارت مالی کسبه این بازارچه را جبران کنیم.

انتهای پیام/ه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.