سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش میزان کود سرک بهاره در صحنه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه گفت : میزان کود سرک بهاره تخصیص یافته به شهرستان صحنه نسبت به پارسال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، تنهایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه گفت : خوشبختانه با پیگیری‌های همه مسئولین ازجمله نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، بخشدار و توجه ویژه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، طی روز‌های اخیر بیش از هزار و ۲۵۰ تن کود شیمیایی به شهرستان صحنه اختصاص یافته، که در حال بارگیری وحمل به شهرستان است.

او گفت : از این میزان تاکنون ۴۰۰ تن کود ازته توزیع شده و مابقی در اسرع وقت بر اساس سطوح کشت از طریق دو مرکز خدمات جهاد کشاورزی تابعه در بین کشاورزان زحمتکش شهرستان توزیع می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و همت مسئولین با کمبود کود شیمیایی مواجه نیستیم، لذا تقاضامندیم کشاورز بخاطر حفظ سلامتی خود از تجمع یکباره در محل مراکز خدمات کشاورزی خصوصا در بخش دینور خودداری فرمایند، تا فرصت وامکان ارائه خدمت برای کشاورزان به فراخور وصول کودشیمیایی به شهرستان میسر گردد.

تنهایی سپس با اشاره به تعداد مراجعات زیاد کشاورزان به مراکز جهاد کشاورزی جهت دریافت حواله کود و فشار‌های وارده به کارکنان طی روز‌های اخیر افزود: حجم بالای مراجعات و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی گا‌هی موجبات نارضایتی کشاورزان را بوجود می‌آورد، که لازم است چنانچه فشار کاری حاصله موجبات نارضایتی کشاورزان را فراهم آورده است، شخصا بابت این موضوع از ولی نعمتان خود در عرصه کشاورزی پوزش وحلالیت بطلبم و اجازه نخواهم داد شأن و حرمت کشاورزان خدشه دار شود.

او ادامه داد: هدف مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان صحنه بصورت ویژه خدمت به قشر زحمتکش کشاورزان است و قطعا با افرادی که موجبات نارضایتی کشاورزان گرامی را ایجاد نمایند برخورد قانونی قاطع بعمل خواهد آمد و از همکارانم در مراکز جهاد کشاورزی انتظار دارم با سعه صدر امور کشاورزان را پیگیری نمایند.

تنهایی سپس از کشاورزان شهرستان صحنه درخواست نمود جهت حفظ سلامتی خود از تجمع در مراکز جهاد کشاورزی خودداری نمایند و اطمینان داشته باشند کود مورد نیاز سرک بهاره تامین شده و توسط عاملین مراکز در حال توزیع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه از کشاورزان خواست جهت افزایش کارایی کود‌های ازته که در اسفندماه و فروردین ماه به مزارع داده می‌شود، حتما با کارشناسان مراکز مشورت نمایند تا کود‌های ازته در زمان مناسب در مزارع استفاده شود.

تنهایی ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از کود سرک در مزارع و نقش این کود در افزایش عملکرد محصولات گفت: گا‌هی دیده می‌شود کشاورزان در روز‌های اخیر اقدام به کود پاشی در مزارع کرده اند که این موضوع قابل دفاع نیست، چرا که سرمای چند روز آینده باعث خسارت به مزارعی خواهد شد که بدون توصیه کارشناسی اقدام به کود پاشی نموده اند، لذا بازهم تاکید می‌کنم کود دهی سرک به مزارع حتما با لحاظ مشورت با کارشناسان مراکز باشد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.