سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی برترین‌های جشنواره شعر و ترانه گویشی سوزو

نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر و ترانه گویشی در خانمیرزا برترین‌های خود را شناخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر و ترانه گویشی با عنوان سوزو (سبزکوه) امروز شنبه ۲۵ بهمن در شهرستان خانمیرزا چهارمحال و بختیاری برگزار شد و برگزیدگان معرفی و تجلیل شدند.

ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر و ترانه گویشی در خانمیرزا گفت: کار برای فرهنگ و هنر هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است چرا که فرهنگ و هنر ریشه در اصالت مردمان هر منطقه دارد.


بیشتر بخوانید


او، رسالت فرهنگ و هنر در دوران شیوع ویروس کرونا را مهم و با اهمیت دانست و افزود: در شرایط بحران کرونا اگر بتوانیم لبخندی بر لب مردم بنشانیم آن هنر است و گرنه تخریب، سیاه‌نمایی و بدزبانی هنر نیست.

شریغی اضافه کرد: رسالت فرهنگ و هنر ایجاد امید و نشاط در جامعه است و بی‌شک هنرمندان در این عرصه نقش مهمی برعهده دارند.

او ادامه داد: به زودی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان خانمیرزا مستقر شود.

در بخش شعر زیر ۳۰ سال باقر ظفری از چهارمحال و بختیاری شهرستان اردل، ایمان رضایی از خوزستان شهرستان دزفول، عبدالله موسوی از خوزستان شهرستان ایذه، حسن نجفی از استان چهارمحال و بختیاری شهرستان کوهرنگ و بهنام ناصری از استان خوزستان شهرستان اندیکا به عنوان افراد برگزیده اعلام شدند.

همچنین برگزیدگان بخش شعر بالای ۳۰ سال نیز خسرو محمدی از استان چهارمحال و بختیاری منطقه بازفت، محدثه الماسی از استان خوزستان شهرستان ایذه، عباس شیخی از استان چهارمحال و بختیاری شهرستان خانمیرزا، رسول سنایی از استان کهگیلویه و بویراحمد منطقه بهمئی، مجتبی بخشایش از استان چهارمحال و بختیاری شهرستان لردگان معرفی شدند.

در بخش ترانه نیز یونس عبدالهی از خوزستان شهرستان شوشتر، صویر بختیاری از استان اصفهان، دانیال مومنی از چهارمحال و بختیاری شهرستان اردل، مهرداد ناصری از استان خوزستان شهر اهواز و محمد قنبری مرداسی از استان خوزستان شهرستان لالی برگزیده اعلام شدند.

شناسایی و معرفی ظرفیت‌های ادبی، معرفی و بهره‌گیری از سبک زندگی، آداب و رسوم موثر و ارزشمند اصالت فرهنگی در فرهنگ بختیاری از محور‌های این جشنواره بود که با موضوعات آزاد، سبک زندگی، آداب و رسوم و اصالت در فرهنگ به صورت رقابتی برگزار شد.

شهرستان خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و یکی از شهرستان‌های تازه تاسیس این استان است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.