سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه حدود ۵۲۰ هزار تن گوجه فرنگی در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه سالانه حدود ۵۲۰ هزار تن گوجه فرنگی در این استان تولید می‌شود، گفت : سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری این محصول در استان توجیه فنی و اقتصادی دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه سالانه در استان کرمانشاه بین هفت هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت گوجه‌فرنگی می‌رود، گفت : متوسط عملکرد تولید محصول گوجه‌فرنگی در استان خوشبختانه بالا است به طوریکه میانگین تولید در استان به ۷۰ تن در هکتار رسیده و حتی رکورد‌های بالایی نیز تا ۱۷۰ و ۱۸۰ تن در هکتار داشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه پارسال حدود ۵۲۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در استان تولید شد، گفت : کیفیت محصول استان بسیار خوب و بالا و کمیت آن نیز در حد بالایی است و از این رو راه‌اندازی صنایع فرآوری و تبدیلی در زمینه گوجه‌فرنگی در استان توجیه‌پذیر است.

او ظرفیت استان در بخش فرآوری و صنایع تبدیلی رب گوجه را تا هفته گذشته ۲۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: هفته گذشته به دستور رئیس جمهوری واحد ۶۰ هزار تنی فرآوری گوجه فرنگی در کرمانشاه افتتاح شد و اکنون ظرفیت فرآوری این محصول در استان کرمانشاه به ۳۲۰ هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: با پتانسیل و ظرفیتی که این واحد تازه افتتاح شده دارد امکان توسعه ظرفیت این واحد تا ۲۰۰ هزار تن وجود دارد.

حاتمی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک شاهد تکمیل ظرفیت صنایع فرآوری، بسته‌بندی و کنسرو گوجه فرنگی در استان کرمانشاه با رویکرد صادرات باشیم.

 او گفت: الان سه واحد فعال در زمینه فرآوری گوجه‌فرنگی با ظرفیت ۳۲۰ هزار تن در استان کرمانشاه فعال است.

او افزود: واحد‌های فرآوری سالانه از ۵۲۰ هزار تن تولید گوجه فرنگی تولیدی استان برای تبدیل به رب و کنسرو استفاده می‌کنند و مقداری هم از استان‌های همجوار به استان ما برای فرآوری وارد می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.