سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار کرونایی‌ها در شهرستان جم ۲ برابر شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم گفت: آمار موارد مثبت کرونا در این شهرستان دو برابر شده که عامل اصلی آن دور همی‌های خانوادگی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد قاسمی، رئیس شبکه بهداشت و درمان جم در نشست اضطراری ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان بیان کرد: رنگ آبی جم ملاکی بر بی‌خطر بودن شهرستان نیست و این رنگ‌بندی تنها برای اساس موارد بستری است نه شناسایی بیماران.

او از افزایش دو برابری آمار موارد مثبت کرونا در شهرستان جم خبر داد و افزود: در دو هفته قبل بین ۳۰ تا ۴۰ مبتلا به کرونا شناسایی شده بود که هفته پیش به ۱۱۰ نفر رسید و در یک هفته اخیر تا به امروز ۸۰ مبتلا شناسایی کرده‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم  عنوان کرد: در دو هفته قبل از هر ۲۰ تست، یک تست مثبت می‌شد اما در هفته گذشته از هر ۵ تست، یک تست مثبت شد.

قاسمی، با اشاره به اینکه در حوزه شهری با مشکل افزایش موارد مثبت کرونا مواجه هستیم، افزود: شهر‌های جم (محله‌های اسلام‌آباد، ولایت، خواجه احمدی)، بهارستان، انارستان و روستای بهرباغ از کانون‌های اصلی شناسایی بیمار هستند.

او گفت: جم نسبت به سایر شهرستان‌های استان با افزایش چهار برابری آمار موارد مثبت رو به رو بوده و آمار موارد بستری نیز در حال افزایش است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونای شهرستان جم با تاکید بر اینکه دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی شیوع کرونا در جم است، افزود: مهمانی‌ها و دورهمی‌ها در خانه باغ‌ها و منازل کانون اصلی شیوع کرونا شده و در شهرستان شاهد برگزاری مراسم تشییع با حضور گسترده مردم هستیم که خطرناک است.


بیشتر بخوانید


قاسمی بیان کرد: تست‌های کرونا فراگیر شده و ۶ نفر نیرو نمونه‌گیر جدید نیز استخدام شده تا به کمک تیم‌های رهگیر ما آمده تا حوزه گسترده‌ای پوشش داده شود.

او با اشاره به اینکه در سطح ادارات و بانک‌های شهرستان نیز شاهد شناسایی موارد مثبت هستیم بیان کرد: میزان استفاده از ماسک در آذر ۹۰ درصد بود که اکنون به ۶۵ درصد رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم گفت: امروز نخستین مرحله واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) بیمارستان توحید جم آغاز می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.