سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسلامی مطرح کرد؛

تلاش وزارت راه و شهرسازی برای توسعه تجارت کشور

وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: به عنوان یک بخش دولتی تاثیر گذار در تجارت خارجی، تلاش کرده‌ایم تا مشکلات تجارت ایران را بر طرف کنیم.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری اتاق بازرگانی با وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر تمرکز ویژه‌ای بر مسیر‌های استراتژیک و گمرکات بزرگ کشور داریم تا این مسیر‌ها را گسترش دهیم و مشکلات آن‌ها را بر طرف کنیم که این اقدامات تا آخرین روز دولت ادامه خواهد یافت.

او افزود: در همین راستا در چند هفته آینده از سامانه جدید گمرکی در مرز بازرگان که جزو مهم‌ترین گمرکات کشور است، بازدید خواهیم کرد که این سامانه بر امر ورود و خروج کالا تمرکز ویژه و جدی دارد.


بیشتر بخوانید


وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: عملکرد این سامانه بدین شکل است که گمرک نباید محل نگه‌داری و رسوب کالا باشد و کالاها در این محل‌ها در کوتاه‌ترین حالت ممکن باید ترخیص شوند و به دست صاحب کالا برسند.

حضور بخش خصوصی در جلسات وزارت راه و شهرسازی

اسلامی ادامه داد: در جلساتی که در وزارت راه و شهرسازی برای بهره‌برداری از این سامانه انجام می‌گرفت، بخش‌های خصوصی و نمایندگان اتاق بازرگانی نیز حضور داشتند و از تجربیات آن‌ها استفاده کردیم.

او تصریح کرد: طی چند سال گذشته مباحثی به بخش ترانزیت کالا در کشور ضربه وارد کرده بودند و در راستای حل این مشکلات اقداماتی صورت گرفته و نتیجه بخش نیز بوده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: صادرات و واردات را می‌توان از مهم‌ترین اقدامات کشور دانست که در بسیاری از بخش‌های کشور به خصوص چرخه اقتصادی تاثیر مستقیم دارد همچنین دولت نباید از برنامه‌های خود در زمینه تجارت خارجی عقب بماند.

اسلامی مطرح کرد: وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک بخش دولتی تاثیر گذار در تجارت خارجی تا آنجایی که عهده‌دار بوده، تلاش کرده تا مشکلات تجار و تجارت ایران را بر طرف کند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ظرفیت‌های بالقوه‌ای می‌توان به کمک کشتی‌های رو رو (ro_ro) در دریای خزر و حمل و نقل کالا بین کشور‌های همسایه این دریا ایجاد کرد.

او افزود: تعداد این کشتی‌ها در کشور نسبت به ظرفیت موجود کم است که در همین راستا از بخش‌های خصوصی دعوت می‌کنیم که نسبت به خرید این کشتی‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.