سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پستانداران وحشی در ۳۳ منطقه طبیعی خراسان رضوی شمارش شدند

پستانداران وحشی در ۳۳ منطقه طبیعی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان رضوی شمارش شدند.

به گزارش  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال آماربرداری از وحوش به دلیل شرایط خاص شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت ملاحظات بهداشتی دشواری‌های خاص خود را داشت گفت: طی ۶۹ روز بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر آماربرداری از جمعیت پستانداران در عرصه‌های طبیعی خراسان رضوی انجام شد.

او افزود: امسال سطح پایش مناطق بیشتر از پارسال بوده است و رشد ۱۰ درصدی در پایش و سرشماری وحوش در سطح مناطق را داشته ایم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این سرشماری با هدف برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت زاد و ولد، شناسایی عوامل تهدید و نیز شناسایی مناطق مستعد برای ارتقاء سطح حفاظتی اجرا می‌شود ادامه داد: حسب نتایج و تحلیل کارشناسی تیم‌های نظارت بر امور حیات وحش خراسان رضوی، روند زایش در جمعیت گونه‌های میش و بز در مقایسه با آمار مشابه پارسال مطلوب ارزیابی شده که متأثر از بارندگی‌های پارسال و امنیت زیستگاهی بوده است.

بیشتر بخوانید


همتی بیان کرد: بدست آوردن اطلاعاتی از اندازه یا تراکم جمعیت وحوش پیش نیاز اصلی مدیریت حیات وحش است و اینکه جمعیت وحوش در منطقه‌ای سیر صعودی یا نزولی دارد و برنامه ریزی‌ها برای آینده، نیاز به کسب اطلاعات دقیق از تعداد، تراکم و نحوه پراکنش وحوش در مناطق چهار گانه تحت مدیریت دارد.

انتهای پیام//ف. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.