سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره آب در سد یامچی اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: حجم ورودی آب سد یامچی به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: پایش و بازدید انجام یافته از چهار شاخه اصلی ورودی سد یامچی نشان می‌دهد میزان حجم آب ورودی  سد در حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

او با اشاره با به اهمیت تامین آب شرب پایدار برای شهروندان و کشاورزان اردبیل بر مدیریت مناسب‌تر مخزن سد یامچی در ماه‌های آتی و آبگیری ۱۰۰ درصدی آن تاکید کرد.

جنگی مرنی تامین آب شرب مطمئن و پایدار را برای مراکز جمعیتی در استان اردبیل از جمله وظایف اصلی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل عنوان کرد و افزود: در این سد ضمن برنامه‌ریزی جهت انجام تعمیرات دوره‌ای و عملیات کنترل پایداری و ایمنی، تمهیدات لازم برای پایش کیفی مخزن انجام می‌گیرد.

او گفت: میزان بارندگی در حوضه آبریز سد یامچی از ابتدای سال آبی تاکنون به مرز ۱۵۲ میلی متر رسیده که نسبت به مشابه بلند مدت ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهارکرد: در این مدت ۲۷ میلیون مترمکعب روان آب‌های سطحی و ورودی به سد یامچی ثبت و در حال حاضر ۳۰ درصد ظرفیت مخزن پر و حجم سد به میزان ۲۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

جنگی مرنی در ادامه با بیان اینکه مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند افزود: امسال بر اساس آمار ثبت شده حجم آب ذخیره شده در مخازن سدهای بزرگ استان حدود هفت میلیون مترمکعب نسبت به پارسال بیشتر شده است.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.