سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین خانه کبدی دانش آموزی کشور در شهرستان زهک افتتاح شد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: نخستین خانه کبدی دانش‌آموزی کشور در روستای خمک شهرستان زهک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محمد الیاس انصاری نیا معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  گفت: این طرح ورزشی در زمینی به مساحت هزار و ۷۲۳ متر و زیربنای ۴۵۶ مترمربع با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان ساخته و به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: منطقه سیستان با توجه به اینکه قدمت کهن و دیرینه‌ای دارد به عنوان منشا بازی‌های بومی و محلی متنوع شناخته می‌شود و حتی به عنوان محل اصلی پیدایش برخی از بازی‌ها در کشور نیز مطرح است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: کبدی یکی از بازی‌های بومی و محلی منطقه سیستان به شمار می‌رود که با هدف تقویت همکاری، سرعت، عکس العمل و نمایش قدرت افراد انجام می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به رونق بازی‌های دیجیتال و رایانه‌ای در میان نوجوانان و جوانان، اختصاص مکانی برای آموزش بازی‌های بومی و محلی لازم و ضروریست و خانه کبدی زهک نیز با همین هدف ساخته شده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
افرین افتتاح شد
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
شهر زهک
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
دانش اموزان
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
خانه کبدی