سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی نیازمند همدلی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: حوزه فرهنگ و هنر استان آذربایجان‌شرقی برای رشد و ترقی نیازمند همدلی و همگرایی بوده و اقدامات جزیره‌ای در این حوزه نتیجه‌ای ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در مراسم تجلیل از مهدی علیپوراصل که در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین المللی تئاتر فجر موفق به کسب رتبه سوم شد، گفت: ما به دنبال معجزه در حوزه فرهنگ آذربایجان‌شرقی نیستم، اما اعتقاد داریم با همراهی خود اهالی فرهنگ و هنر استان می‌توان کار‌هایی انجام داد که منجر به تحولاتی مبتنی بر واقعیات شود.

او با تاکید بر اعتقاد ویژه به هنرمندان جوان در حوزه‌های فرهنگی و هنری، گفت: تبریز دارای ظرفیت‌های عظیمی است که به شدت مورد غفلت واقع شده است؛ امروز اگر تالاری در این شهر است متعلق به همه مردم این شهر است و باید از تمامی ظرفیت‌های شهر برای اهالی شهر بهره جست.

ناظمی افزود: در شرایط کنونی نیازمند هم‌پوشانی ظرفیت نهاد‌های مختلف شهری و فرهنگی هستیم.

او گفت: اگر به دنبال افزایش سرانه فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی هستیم، باید همه جریان‌های فرهنگی در کنار یکدیگر باشند تا ثمره نهایی آن عاید مردم شود.

ناظمی با ابراز تأسف از اینکه حوزه شعر، رمان، داستان و نمایشنامه گاه مبتلا به مقوله ترجمه آثار غربی می‌شود، گفت: هنر در کشور به شدت روشنفکرزده است و همین مسأله منجر به مخاطب‌زدگی می‌شود که نتیجه این امر خروجی آثاری است که حرف دل مردم نیست و صرفا" در فضای فانتزی برای قشری محدود و خاص عرضه می‌شود.

او افزود: بدون مکمل هم بودن در زیر چتر فرهنگ و هنر، نباید انتظار تعالی و توسعه این حوزه در استان را داشته باشیم و هر کسی که قدمی برای هنر شهر بر می‌دارد باید چند قدم برای موفقیت او برداریم.

در این نشست برخی از فعالان و هنرمندان تئاتر تبریز به ارائه دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود برای توسعه این حوزه پرداختند و در پایان از مهدی علیپور اصل برگزیده بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین المللی تئاتر فجر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.