سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته کمیته امداد؛

اجرای برنامه کاریابی و تعامل با کارفرمایان/مددجویان کمیته امداد در مسابقات قرآنی حائز رتبه‌های برتر شدند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: امسال کمیته امداد برای یک‌هزار و ۴۸۹ مددجو در استان از طریق اجرای برنامه کاریابی اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن رخصی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به اجرای برنامه کاریابی و تعامل با کارفرمایان، گفت : امسال کمیته امداد برای یک‌هزار و ۴۸۹ مددجو در استان از طریق اجرای برنامه کاریابی اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

او گفت : یکی از کار‌های خوب و اثرگذار کمیته امداد در حوزه اشتغال، ایجاد طرح‌های اشتغال و مشاغل خانگی برای خانواده‌های زیرپوشش است.

او ادامه داد: اما در این ایام، خیلی از کسب‌وکار‌ها متاثر از کرونا دچار آسیب و مشکل شده‌اند که کمیته امداد در راستای کمک به کسب و کار مددجویان در سه ماه اول سال برای ۲۸ هزار فقره وام کارگشایی اشتغالزایی امهال اعمال کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ادامه داد: کمیته امداد استان برای توانمندسازی خانوار‌های تحت پوشش با ایجاد اشتغال پایدار گام‌های موثری برداشته که در این زمینه رتبه برتر اشتغالزایی در کشور را کسب کرده‌ایم.

او گفت: یکی از کار‌های اساسی این نهاد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است که در ادامه آن پرداخت تسهیلات را داریم. بدین صورت ابتدا مددجو موردنظر استعدادیابی می‌شود بر حسب مهارتی که دارد به مراکز فنی‌وحرفه‌ای معرفی و پس از مهارت‌آموزی و تشکیل پرونده تسهیلات دریافت می‌کند تا در مسیر شغل هزینه کند.

رخصی افزود: تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود مجریان طرح‌های اشتغالزایی از نظارت‌های فنی و تخصصی کارشناسان مجرب کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند به همین دلیل طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد از پایدارترین مشاغل به شمار می‌رود.

رخصی معضل بیکاری را یکی از دغدغه‌های مهم استان دانست و گفت: دیگر برنامه این نهاد حمایتی در زمینه اشتغال، بحث کاریابی برای خانواده‌های تحت حمایت است بدین صورت همکاران با مراجعه به کارگاه‌ها، شرکت‌ها و کارخانجات ظرفیت جذب نیروی انسانی را احصا و در بانک اطلاعاتی ثبت می‌کنند.

او ادامه داد: امسال تا به امروز برای یک‌هزار و ۴۸۹ مددجو از طریق همین برنامه کاریابی به کارگاه‌ها، شرکت‌ها و کارخانجات معرفی شده‌اند.

رخصی افزود: کمیته امداد در عوض بکار گرفتن هر مددجو در کارخانه‌ها و شرکت‌ها ۵۰ میلیون تومان وام بدون سود از محل اعتبارات تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ به کارفرما اعطا می‌کند .

مددجویان کمیته امداد به مسابقات کشوری راه یافتند

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه گفت: ۱۵۳ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد در مسابقات قرآنی «باران وحی» حایز رتبه‌های برتر شدند و به مسابقات کشوری راه یافتند.

محسن رخصی در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی باران وحی که با مشارکت کمیته امداد و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد افزود: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کرمانشاه در برنامه‌ها و جلسات قرآنی شرکت می‌کنند.

رخصی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های قرآنی اجرا شده امسال مسابقات باران وحی بوده است، ادامه داد: در این دوره از مسابقات ۷۰۰ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد در رشته‌های حفظ و قرائت شرکت کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مسابقات و برنامه‌های قرآنی این نهاد به صورت مجازی برگزار می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.