سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا مقامات ارتش میانمار را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا، ۱۰ تن از فرماندهان ارتش میانمار را به دلیل نقش آنها در کودتای اخیر، در فهرست سیاه خود قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، وزارت خزانه داری آمریکا، ۱۰ مقام نظامی میانمار را به دلیل نقش آن‌ها در سرنگونی دولت این کشور تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای، مین آنگ هلاینگ، فرمانده ارتش و معاون وی سو وین، که هر دو در سال ۲۰۱۹ به دلیل نقض حقوق بشر مربوط به سرکوب شدید ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمان در این این کشور  تحریم شده بودند را در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داد.

مایینت سو، یک مقام نظامی سابق که اکنون معاون اول رئیس جمهور میانمار است، سه سرلشکر دیگر و سه شرکت وابسته به ارتش این کشور نیز از سوی آمریکا، تحریم شدند. 

کاخ سفید اعلام کرد: این تحریم‌ها تا زمانی که ارتش قدرت را به رهبران منتخب باز نگرداند و افرادی را که بازداشت کرده، آزاد نکند، ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده: آمریکا این کودتا را حمله مستقیم به دموکراسی می‌داند و با متحدان، شرکا و سازمان‌های بین المللی برای دفاع از دموکراسی در میانمار تلاش خواهد کرد.

همچنین واشنگتن علاوه بر تحریم‌ها، کنترل صادرات کالا‌های ضروری را به وزارت دفاع میانمار، وزارت امور داخلی، نیرو‌های مسلح و سرویس‌های امنیتی را در دست می‌گیرد. بودجه‌های دولت میانمار نیز که حدود یک میلیارد دلار  آن‌ تحت صلاحیت آمریکا قرار دارد، مسدود شده است.

این اقدامات در پی بازداشت چند تن از اعضای ارشد حزب آنگ سان سوچی از سوی ارتش میانمار صورت گرفت.

پیش از این نیز، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، پس از کودتای نظامی ارتش در میانمار، روابط سیاسی و نظامی خود با این کشور را به حالت تعلیق در آورد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
نرگس سپید
۲۳:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
ناف اینا رو با تحریم بریدن!!!! خخخخخخخ