سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دروازه بانی که شکوه یک ملت شد

دروازه بان تیم فوتبال الاهلی مصر با درخشش خود مقابل پالمیراس برزیل باعث شد تا تیمش عنوان سوم جام باشگاه‌های جهان را کسب کند.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم های فوتبال الاهلی مصر و پالمیراس برزیل امروز و در چارچوب دیدار رده بندی رقابت های جام باشگاه های جهان در استادیوم اجوکیشن سیتی قطر به مصاف هم رفتند که این بازی در وقت های قانونی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

در ضربات پنالتی نماینده مصر در عین ناباوری و با درخشش "محمد الشناوی"  دروازه بان خود موفق شد پالمیراس را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد تا برای دومین بار بتواند این عنوان را از آن خود کند.

دروازه بان الاهلی موفق شد پنالتی های اول و پنجم حریف را مهار کند.

الاهلی در سال ۲۰۰۶ و با پیروزی ۲ بر یک مقابل «امه ریکا» مکزیک، مقام سوم را از آن خود کرده بود. همچنین الاهلی با شکست  ۲  بر صفر از «مونته ری» مکزیک در دیدار رده بندی نهمین دوره این مسابقات در سال ۲۰۱۲ به مقام چهارم رسیده بود.

پالمیراس برزیل نخستین نماینده آمریکای جنوبی شد که در طول دو بازی خود در جام جهانی باشگاه‌ها موفق به ثمر رساندن هیچ گلی نشد.

این هشتمین باری بود که در هفده دوره جام جهانی باشگاه‌ها مکان سوم مسابقات با ضربات پنالتی مشخص شد. در هفت دوره قبلی که سرنوشت بازی رده بندی با ضربات پنالتی مشخص شد، تنها یک دیدار رده بندی در سال ۲۰۱۱ (السد قطر و کاشیوا ری سول ژاپن) بدون گل پایان یافته بود.

پس از پایان این بازی بسیاری از هوادران مصری که در ورزشگاه حضور داشتند به شادمانی پرداختند همچنین طرفداری این تیم در مصر هم به خیابان ها آمدند.

در بازی فینال این مسابقات هم از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تیم‌های بایرن مونیخ آلمان و تیاگرز مکزیک به مصاف هم رفته اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.