سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگ ترین جنگل دست کاشت ایران در کرمان

علیزاده گفت: جنگل دست کاشت قائم کرمان با حدود نیم میلیون اصله درخت، بزرگ ترین جنگل دست کاشت کشور است.

یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه جنگل قائم، بزرگ ترین جنگل دست کاشت  ایران با ۲۵۸ هکتار زمین در جنوب شرق کرمان واقع شده است، گفت: بیشتر درختان این جنگل از نوع کاج هستند.

او با اشاره به وجود نیم میلیون اصله درخت در این جنگل افزود: پارسال برای حفظ و توسعه این جنگل، حدود ۴ هزار اصله درخت کاشته شد و امسال هم در بحث گود زمین و کاشت درختان، بین ۳ تا ۴ هزار اصله درخت کاشته خواهد شد.

علیزاده بیان داشت: سالانه ۵ میلیارد تومان برای نگهداری از  این فضای سبز هزینه می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از بزرگ ترین مشکلات جنگل قائم، در بحث آبیاری و آب رسانی است، گفت: خوشبختانه امسال با اجرایی شدن ۲ خط لوله، انتقال آب مازاد خط لوله بلدالامین به طول ۱۰ کیلومتر و سایز ۲۵۰ و ۱۶۰ و خط لوله از بلوار ۲۲ بهمن با همان طول و سایز لوله، به جنگل با صرف اعتبار حدود ۶ میلیارد تومان تا حدودی این آبرسانی تامین شد ه است. 

مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری کرمان با اشاره به اینکه برای نگهداری درختان این جنگل و انجام کار‌های مربوطه، ۴۵ نفر در این مجموعه فعالیت می‌کنند، افزود: در این مجموعه برای جلوگیری از وقوع حوادث، به صورت شبانه روزی گشت زنی صورت می گیرد. 

او تصریح کرد: ماهانه حدود ۳۰۰ میلیون تومان صرف پرداخت حقوق کارگران برای آبیاری، نگهداری، کاشت و باغبانی درختان جنگل قائم می‌شود. 

 علیزاده بیان داشت: برای بالا بردن سطح آمادگی در برابر حوادث غیر منتظره، همچون آتش سوزی، یک ایستگاه آتش نشانی نیز در این جنگل دست کاشت وجود دارد.

او با بیان اینکه پارسال در جنگل قائم به صورت عمد و غیرعمد حدود ۴۵ مورد آتش سوزی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: آتش سوزی های پارسال در این مجموعه به ۵  تا ۶ اصله درخت خسارت وارد کرد.

مجموعه پردیسان قائم (عج)  که در سال ۱۳۴۳ شکل گرفته، به‌ عنوان بزرگ‎ترین جنگل دست‌کاشت ایران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ م 

برچسب ها: جنگل کاری ، فضای سبز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.