سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۱۳۳ فرد مبتلا به اوتیسم در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۳۳ فرد دارای اختلال طیف اوتیسم از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان گفت: سن این افراد بین چهار تا ۳۹ سال است که بیشتر آن‌ها در سنین هفت، ۱۱ و ۱۲ سال قرار دارند.

او اضافه کرد: مرکز سینا تنها مرکز تخصصی اوتیسم در استان است که با ۱۷ کارمند تخصصی، چهار نیروی غیرتخصصی و با ظرفیت ۵۰ بیمار فعالیت دارد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: پس از نیاز سنجی تیم توانبخشی این مرکز، به کودکان دارای اوتیسم خدماتی، چون گفتاردرمانی، موسیقی، نقاشی، مشاوره و روانشناسی داده می‌شود.

وارثی اضافه کرد: همچنین برای والدین این کودکان نیز کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

به گفته او، هزینه‌های هنگفت آموزش شامل گفتاردرمانی، کار درمانی ذهنی، مهارت آموزی به صورت طولانی مدت منجر به تحمیل هزینه‌های اقتصادی سنگین بر خانواد‌ها می‌شود که این موضوع روند درمان این طیف را با مشکل رو به رو کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: این نهاد علاوه بر پرداخت کمک هزینه یارانه افراد مراجعه کننده به مرکز توسط بهزیستی به میزان سرانه ۸۰۰ هزار تومان، سایر خدمات توانبخشی شامل خدمات درمانی و حمایتی را در صورت نیاز خانواده و وجود اعتبارات لازم ارایه می‌کند.

به گفته وارثی، طرح غربالگری اوتیسم همزمان با اجرای کشوری در استان قزوین و ازطریق هماهنگی با مرکز آموزشی اوتیسم اجرا می‌شود.

اختلال طیف اوتیسم مادام العمر است، اما فرد مبتلا، با تشخیص به موقع و آموزش‌های مستمر می‌تواند از زندگی طبیعی برخوردار شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.