سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

۱۰۰ تخت ICU برای بیماران خوزستان در حال آماده‌سازی است

ابول نژادیان گفت: ۱۰۰ تخت ICU در حال آماده‌سازی هستند و تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به دلیل کمبود تخت ICU در اهواز، ۱۰۰ تخت ICU در حال آماده‌سازی هستند که تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسند و بیمارستان ۱۵۶ تختخوابی باغملک  جایگزین بیمارستان شهید طباطبایی شد و دارای بخش‌های مختلفی است.

او با بیان اینکه تعداد تخت‌های ثبت شده این بیمارستان ۱۴۰ تخت است، اما با تخت‌های جانبی به ۱۵۶ تخت رسیده است،  افزود: کار احداث این بیمارستان از سال ۸۸ آغاز شده و تا سال ۹۸ تقریبا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با پیگیری‌های انجام‌شده در یک سال، ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی انجام و آماده افتتاح شد.

ابول‌نژادیان با اشاره به آماده افتتاح بودن ۳ بیمارستان دیگر در خوزستان، بیان کرد: در خوزستان بیمارستان الوار گرمسیری اندیمشک، بیمارستان بستان و بلوک B و C بیمارستان بهبهان آماده افتتاح هستند و در صورت حمایت مالی، حداقل قبل از عید، ۵۰ تخت ICU از این تعداد افتتاح می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در شرایط کرونایی به شدت به تخت‌های ICU نیاز داریم و اکنون بخش‌های دیالیز را به ICU تبدیل کرده‌ایم و برخی از بخش‌های دیالیز ۲ تا ۳ شیفت فعالیت می‌کنند تا بیماری پشت در‌های ICU نماند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.