سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش عده‌ای از جمهوریخواهان برای تشکیل یک حزب جدید

عده‌ای از اعضای با سابقه حزب جمهوریخواه آمریکا در تلاش هستند تا حزبی جدید با رویکرد راست میانه تشکیل دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان چهار فرد مطلع به خبرگزاری رویترز گفتند ده‌ها مقام سابق حزب جمهوریخواه آمریکا که حزب آن‌ها مایل به ایستادن در برابر دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی و تلاش‌های او برای تضعیف دموکراسی این کشور نیست، در حال مذاکره برای تشکیل یک حزب جناح راست میانه انشعابی هستند.

به گزارش رویترز، این افراد گفتند بحث‌های اولیه شامل منتخبان سابق جمهوریخواهان و مقامات سابق دولت‌های جمهوریخواه رونالد ریگان، جرج بوش پدر، جرج بوش پسر و ترامپ، سفرای جمهوریخواه و استراتژیست‌های جمهوریخواه سابق هستند.

بیش از ۱۲۰ نفر از آن‌ها جمعه در مورد این گروه انشعابی گفتگو کردند که بر اساس خط مشی "محافظه کاری اصولی" از جمله پایبندی به قانون اساسی و حاکمیت قانون فعالیت می‌کند. این‌ها ایده‌هایی هستند که افراد دخیل اعلام کردند ترامپ آن‌ها را کنار گذاشته است.

طرحی که وجود دارد این است که نامزد‌ها در برخی رقابت‌ها حضور یابند و همچنین به حمایت از نامزد‌های راست میانه در رقابت‌های دیگر از جمهوریخواهان، افراد مستقل یا دموکرات بپردازند.

ایوان مک مولین مدیر ارشد سیاستگذاری مجلس نمایندگان در کنفرانس جمهوریخواهان که سال ۲۰۱۶ به صورت نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد به رویترز گفت وی ریاست یکی از نشست‌های تلفنی با مقامات قبلی آمریکا را برعهده داشته است. این مقامات درباره تسلط ترامپ بر جمهوریخواهان نگرانند.

سه نفر دیگر در گفتگو با رویترز، برگزاری این نشست تلفنی و گفتگو‌ها در خصوص تشکیل یک حزب انشعابی را تأیید کردند.

برخی از شرکت کنندگان در این نشست عبارتند از: جان میتنیک مشاور وزارت امنیت داخلی در دوره ترامپ، چارلی دنت نماینده سابق کنگره از حزب جمهوریخواه، الیزابت نومن از اعضای اداره امنیت ملی در دوره ترامپ و مایلز تیلور دیگر عضو امنیت داخلی در دولت ترامپ.

برگزاری این گفتگو‌ها نشان دهنده شکاف گسترده درون حزبی در مورد ادعا‌های غلط ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات و حمله مرگبار ششم ژانویه به ساختمان کنگره است. اکثر جمهوریخواهان به شدت به رئیس جمهور قبلی وفادار هستند، اما دیگران به دنبال جهتی جدید برای این حزب هستند.

مجلس نمایندگان، ترامپ را ۱۳ ژانویه به اتهام تحریک به شورش با ترغیب هزاران نفر برای حرکت به طرف ساختمان کنگره استیضاح کرد. مجلس نمایندگان در این روز برای تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات از حزب دموکرات تشکیل جلسه داده بود.

شرکت کنندگان در این تماس تلفنی گفتند از این واقعیت دلسرد شده اند که بیش از نیمی از جمهوریخواهان در کنگره -هشت سناتور و ۱۳۹ نماینده مجلس نمایندگان - تنها چند ساعت پس از محاصره ساختمان کنگره، به مانع شدن از تایید پیروزی بایدن در انتخابات رای دادند.

اکثر سناتور‌های جمهوریخواه همچنین اظهار کردند از محکومیت ترامپ در جلسه استیضاح در مجلس سنا حمایت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.