سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد؛

تجمعات متراکم در فضا‌های سربسته مهمترین عامل افزایش کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: باید تصمیمات جدید برای رفع یا اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی هوشمندانه و با سختگیری بیشتر اتخاذ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: باید تصمیمات جدید برای رفع یا اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی هوشمندانه و با سختگیری بیشتر اتخاذ شود.

او افزود: از آذرماه امسال روند شیوع ویروس کرونا در استان کاهنده شد و در مدت یک ماه بیش از ۷۵ درصد در میزان شیوع، بستری، بستری بدحال و مرگ و میر کاهش داشتیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: پس از آن به حالت ثبات در چهارمحال و بختیاری رسیدیم و نوسانات گذرا داشتیم، اما از ۱۰ روز قبل نوسانات مستمر و سیر افزایشی در بیماران سرپایی مشاهده شده است.

او با بیان اینکه در دو روز گذشته در بیماران بستری نیز روند افزایشی وجود داشته است ادامه داد: انتظار می‌رود در اسفندماه امسال با افزایش بیماران بستری مواجه شویم و کشور یک پیک دیگر را تحمل و سپری کند.

شیرانی گفت: مهم‌ترین عامل شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در شرایط کنونی، برگزاری تجمع‌های متراکم، گسترده و سالن‌های سربسته است.

او افزود: به همین منظور تشدید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در دستگاه‌های اجرایی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

شیرانی اضافه کرد: هم‌اکنون روزانه ۶۰۰ مورد تست کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود که باید بیشتر شود.

او ادامه داد: مطمئن‌ترین راه برای غلبه بر ویروس کرونا انجام واکسیناسیون گسترده در تمام دنیا است و در این راستا باید به واکسن داخلی امیدوار بود.

شیرانی گفت: واکسن تولید داخل از حدود تابستان سال آینده ارائه می‌شود و گروه‌های پُرخطر با اولویت واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.