سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع روسیه با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره خاورمیانه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سرگئی شویگو درباره تضمین ثبات در خاورمیانه با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور در تماسی تلفنی با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره اوضاع خاورمیانه بحث و تبادل نظر کردند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با ابتکار عمل طرف اسرائیلی، شویگو با گانتز تماسی تلفنی داشت و در آن مسئله همکاری دو طرف برای تضمین ثبات در منطقه خاورمیانه بررسی شد.

پیشتر نیز «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو نقش مهمی در خاورمیانه دارد.

دیمیتری پولیانسکی، نمایندگی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد تا زمانی که مشکل فلسطین حل نشود، تنش در منطقه هرگز فروکش نخواهد کرد. راه حل (مناقشه فلسطین) باید بر مبنای اصول شناخته شده بین المللی و راهکار دو دولت باشد. اعتقاد ما بر این است که این نقطه آغازِ هر تلاشی برای میانجی‌گری است.

همچنین در تماس تلفنی بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بر ادامه هماهنگی بین دو طرف در خصوص تحولات امنیتی منطقه تاکید شد.

طبق بیانیه کرملین، پوتین و نتانیاهو به تبادل نظر درباره مسائل مهم منطقه و جهان در سایه تحولات کنونی خاورمیانه پرداختند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.