سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه‌وشهرسازی در گفت‌و‌گو باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

صادرات حداقل ۱۰ میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی در صورت نبود تحریم‌ها

اسلامی گفت: اگر تحریم‌های ظالمانه نبود امروز می‌توانستیم حداقل ۱۰ میلیارد دلار عواید دریافتی از صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم.

محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ۲۲ بهمن ماه به معنای واقعی کلمه روز شکست دشمن است که به لطف الهی و ایثار، تلاش، مقاومت و ایستادگی ملت ایران و جانفشانی‌هایی که پس از انقلاب اسلامی انجام شده است، تصریح کرد: همواره هر ۲۲ بهمن یادآور یک شکست دیگر از دشمن است و پیشرفت‌هایی که در پرتو استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی کشور به وجود آمده، جایگاه کشور ما را هر روز در پیشبرد اهداف ملی خودش و حفظ امنیت کشور روز افزون می‌کند.

او ادامه داد: توسعه و پیشرفت ایران در دنیا در امتداد قدرت‌ها و تحریم‌های دشمنان شکل گرفته و دشمنان ایران همواره از پیشرفت علمی و تکنولوژی خودشان سوء استفاده می‌کنند. آنان با اعمال روابط و نظرات، ملاحظات سیاسی و امنیتی خودشان و همچنین با بلوک بندی که انجام می‌دهند در جهت تحقق اهداف استکباری خودشان عمل کرده و آن چیزی که همواره برای آنها اهمیت و جایگاه ندارد، امنیت ملی و منافع کشورهاست و برای پیشرفت کشور اسلامی ایران کم‌ترین اهمیتی قائل نیستند.


بیشتر بخوانید


وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران تنهاترین تنهای تاریخ در دوران معاصر هستند که توانستند با مقاومت و ایستادگی و روحیه خودشان معادلات دشمن را به هم بزنند و یک رویه و یک رویکرد متفاوتی را در کمال قدرتمندی ایجاد کنند.

اسلامی با بیان اینکه وجه تمایز اصلی در دوران پس از انقلاب بحث محرومیت و عمق محرومیت زدایی بوده، به طوری که در نزدیک‌ترین نقاط به پایتخت و شهرهای بزرگ و بسیاری از نقاط کشور هیچ رنگ و بویی از آبادانی وجود نداشت، افزود: کشور ما پس از انقلاب در حوزه عمرانی و محرومیت زدایی در بسیاری از نقاط کشور قدم‌های محکمی برداشته به طوری که در حوزه آسفالت و راه روستایی توانستیم اقدامات موثری را انجام دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: پیش از انقلاب حدود ۳ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت شده بود اما هم اکنون میزان راه‌های روستایی ما به بیش از ۱۱۵ هزار کیلومتر رسیده است.

او یادآور شد: پیشرفت در حوزه شریان‌های اقتصادی با تکمیل زیر ساخت‌ها در حوزه حمل و نقل که به هم گره خورده مقرون استقلال کشور و کار غیرتمندانه جامعه مهندسی کشور است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قبل از انقلاب تمام قراردادهای عمرانی کشور با مهندسان، پیمانکاران و مشاوران خارجی بوده است. امروز مهندسان، مشاوران و پیمانکاران ایرانی سرآمد هستند و اگر این تحریم‌های ظالمانه نبود امروز در مسائلی می‌توانستیم حداقل ۱۰ میلیارد دلار عواید دریافتی از کار کردن و صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم.

او افزود: این خودباوری و پیشرفت در تمامی بخش‌ها از پرتو انقلاب ایجاد شده و ما باید از شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس در این جبهه‌ها یاد بگیریم.

اسلامی توضیح داد: امروز اگر گستره امنیت و عمق استراتژیک در کشور ما برقرار است، این نفوذ ناپذیری که به لطف الهی در کشور داریم از برکت انقلاب اسلامی است.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: قدرت فنی و مهندسی و پروژه‌هایی که هر روز و هر هفته افتتاح می‌شود به دلیل خودباوری در مردم است که در سایه پرتو انقلاب اسلامی و برکات آن شکل گرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.