سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز انقلاب اسلامی الهام بخش مردم منطقه و جهان است

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور گفت: امروز کشور ما الهام بخش مردم منطقه و حتی جهان و کشور‌های آمریکای لاتین یعنی حیات خلوت ایالات متحده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سیدمحمد حسینی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت ۲۲ بهمن و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استادیوم ۲۲ گولان سنندج با بیان اینکه الهام بخش ملت‌های جهان حتی حیات خلوت آمریکا در آمریکای لاتین هستیم، گفت: امروز براساس اعلام آمار جهانی، کشورمان یکی از ۱۰ قدرت اول نظامی در جهان است و این نشان از توانایی فرزندان این ملت در دفاع از آب و خاک دارد.

او با بیان اینکه اکنون ایران یکی از ۱۰ کشور اول جهان از لحاظ ساخت زیردریایی و نهمین کشور از جهت دسترسی به فناوری‌های فضایی است، افزود: امروز اگر همه به دست به دست هم بدهیم و از استعداد‌های فراوان به درستی استفاده کنیم، موفقیت‌های بسیار بزرگتری می‌توانیم بدست بیاوریم.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور با بیان اینکه در فناوری تولید پهباد‌های رادارگریز جایگاه دوم را در جهان داریم و تنها کشور سازنده تانک در خاورمیانه هستیم، بیان کرد: آمریکا امروز دیگر جرات حمله نظامی به ایران را ندارد و از مقابله با کشورمان هراس دارد.

حسینی به توان ایران در ساخت واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: ما در کنار قدرت‌های جهانی سه نوع واکسن تولید کردیم و این نشان دهنده توان بالای دانشمندان ایرانی در زمینه‌های مختلف از جمله عرصه پزشکی دارد.

او با بیان اینکه می‌توانیم تمدن نوین اسلامی را برپا کنیم،گفت: امروز مردم با وجود تمام مشکلات، از انقلاب و آرمان‌های بلند آن صیانت می‌کنند و با وحدت و یکپارچگی در برابر دشمنان از جمله استکبار جهانی ایستاده‌اند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید کرد: مردم امروز با حضور در آیین سالگرد پیروزی انقلاب، شعار خودباوری و اعتماد به نفس را به منصه ظهور رساندند و با روحیه ظلم ستیزی در برابر استکبار ایستاده اند.

حسینی با بیان اینکه ملت ما در دوران ستمشاهی در فقر، فلاکت و حقارت بودند، افزود: آمریکا در آن زمان در همه امور دخالت و هزاران مستشار نظامی در بخش‌های مختلف از جمله اداری حضور داشت و اموال مردم را به تاراج می‌برد، اما با انقلاب امام (ره) و مردم، ملت ما به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، عزت و عدالت دست پبدا کرد و اخلاق و معنویت ترویج یافت.

او شعار امام (ره) را حفظ وحدت در جهان اسلام عنوان کرد وگفت: امروز نیز همه باید در راستای حفظ وحدت و انسجام بین تمام مذاهب و اقوام تلاش کنیم و از ایجاد تفرقه و اختلاف که آرزوی دشمنان است، پرهیز کنیم.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.