سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکیه عملیات پنجه عقاب۲ را در شمال عراق آغاز کرد

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد این کشور با هدف مقابله با تروریست‌ها عملیات پنجه عقاب۲ را در شمال عراق آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه هدف عملیات نظامی موسوم به پنجه عقاب۲ را پاسخ به حملات تروریستی و تأمین امنیت مرز‌ها عنوان کرد.

وزارت دفاع ترکیه روز چهارشنبه در تشریح دلایل برگزاری عملیات نظامی جدید در مرز‌های عراق اعلام کرد: این اقدامات پاسخی به حملات تروریست هاست و هدف آن تامین امنیت مرز‌های کشور است. ما عملیات پنجه عقاب۲ را علیه اهداف پ. ک. ک در شمال عراق آغاز می‌کنیم.

وزارت کشور ترکیه روز دوشنبه نیز از آغاز عملیات نظامی «اِرن ۸» علیه گروه پ. ک. ک در سه استان جنوب این کشور خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: این عملیات نظامی در استان‌های «هاتای، غازی عینتاب و عثمانیه» با شرکت ۱۶۷۰ نیروی امنیتی در حال انجام است و هدف از آن پاکسازی منطقه و کل کشور از تروریست‌های این سازمان است.

ترکیه پس از پایان عملیات «صاعقه» در ۱۱ ژانویه عملیات «اِرن» را علیه پ. ک. ک آغاز کرد و دلیل نام گذاری این عملیات‌ها در اشاره به مرد جوان ترک به نام اِرن بلبل» است که در ۱۱ اوت ۲۰۱۷ از سوی نیرو‌های پ. ک. ک کشته شد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز هفتم بهمن اعلام کرد که آنکارا دو عملیات نظامی علیه شبه نظامیان شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) آغاز کرده است.

آناتولی نوشت وزارت کشور ترکیه از آغاز دو عملیات «ارن ۴» با مشارکت ۱۶۲۰ نیروی امنیتی و «ارن ۵» با شرکت ۲۵۵۰ نیروی نظامی علیه سازمان تروریستی پ. ک. ک خبر داد و از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.