سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر اقتصاد و دارایی:

ریالی از بانک مرکزی ‌استقراض نکردیم / رشد اقتصادی کشور در ۹ ماه گذشته مثبت شد

دژپسند گفت: منتقدان پیش بینی کرده بودند دولت امسال ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض کند، اما امروز می‌گویم به جز تنخواه دولت یک ریال هم استقراض نکرده است.

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی امروز در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از ۴۲ سال گذشته از رژیم سابق تا همه کسانی که منافع سرشاری از سرزمین ایران اسلامی داشتند در کمین سرنگونی نظام هستند و برنامه‌های شیطانی طراحی کردند.

او افزود: مردم استان گلستان از ماه‌های اول پیروزی در جریان شیطنت و توطئه منطقه‌ای هستند و آن زنجیره‌ای که به منظور تسخیر تعهدات طراحی شده بود خوشبختانه عقیم ماند، اما دشمن آرام نگرفت، چون منافع سرشاری را در خیال داشت تا در برگشت دوباره از سر بگیرد.

دژپسند گفت: افرادی که از سال ۱۳۰۴ به طور مستمر در مقام غارت منابع ایران عزیز بودند نمی‌توانستند از منافع دل بکنند و تصور می‌کردند آنچه در مرداد سال ۳۲ بر سر ایران آوردند دوباره بعد از پیروزی انقلاب می‌توانند بر سر کشور بیاورند، اما رهبری نظام ما بر عهده کسی بود که تاریخ و فقه و دیانت و سیاست را مسلط بود در غرب شناسی ید طولانی داشت.

او ادامه داد: مواضع امام راحل نسبت به استکبار عمق عمیقی داشت و آن رهبر فرزانه دست همه آن‌ها را خوانده بود و میدانست اگر با هوشمندی درایت نشود دشمنان به اهداف باطل خود خواهند رسید.

دژپسند گفت: آنچه امام راحل طراحی کرده بودند نظام مطلوب جمهوری اسلامی بود و دقیقا می‌دانستند که این امر مهم را بر عهده دارد و بسیج را به پشت نظام سازمان داد، دیری نگذشت که بر کشورمان جنگ تحمیل شد، چون دشمن به یقین رسیده بود که توان آسیب رساندن به نظام را ندارد.


او افزود: این بار نظامی متفاوت و کارآمد، نظامی با حمایت نیرو‌های مسلح برسر کار بود، نظامی بود که بسیجی که وارد جبهه می‌شد به آن به عنوان یک ماموریت مقدس نگاه می‌کرد، این نظام بیمه خداوند و خون شهدایی است که از سال ۴۲ این نهال را با خونشان آبیاری کردند.


او گفت: طی ۸ سال جنگ حتی یک سانت از خاک ما به دشمن داده نشد درحالی که همه کشور‌های رقیب پشت این جنگ بودند و همواره حضور مردم مانع از کوچکترین آسیب به این نظام شد.


دژپسند ادامه داد:امام راحل فرمودند رای مردم میزان است و مقام معظم رهبری نیز فرمودند رای مردم حق الناس است و مقام معظم رهبری بار‌ها به این نکته تاکید کردند که تعالی، بالندگی و رشد نظام باید با محوریت مردم باشد، چون حضورو رای مردم باعث می‌شود دشمنان چشم خود را بر ایران عزیز ببندد.


او گفت: آیا ۴۲ سال به آنچه که خواستیم رسیدیم؟ باید بگوییم بله نه آن گونه که طراحی شده بود، اما باید ببینیم با همه این دشمنی‌ها امروز در کجا قرار داریم، ۸ سال جنگ تحمیلی به سرمایه‌های فیزیکی طبیعی و انسانی ما خسارت زد.


وزیر اقتصاد گفت: از سال ۹۱ تحریم‌ها صورت و قامتی دیگری پیدا کرد، چون دشمن وقتی اهتمام دانشمندان و مردم نظام را دید نتوانست به اهدافش دست پیدا کند تحریم را وضع کرد.


او گفت: ما یادمان نرفته جنگ را چگونه اداره کردیم و با کمترین منابع و تجهیزات پیروزی‌ها بدست آوردیم.


او افزود: دشمن با تحریم مالی فشار خارق العاده‌ای به ایران وارد کرد و خواست شکاف بین مردم و دولت ایجاد کند که قابل پر کردن نباشد و خوشبختانه این بار هم نتوانست اهداف شان محقق شود.


دژپسند افزود: اگرچه فشار به مردم وارد شد، اما دشمنان به اهدافشان نرسیدند، چون شناختی روی مردم ما نداشتند و این مردم بودند که نظام را ایجاد کردند و شهدا و جانبازان به این سهولت دست از این نظام بر نمی‌دارند.


وزیر اقتصاد و دارایی گفت: این چهل و دومین سالی است که جشن پیروزی انقلاب با درخشش برگزار می‌شود و آن چیزی که دشمنان فکر می‌کردند اقتصاد ما در دوران کرونا به هم می‌ریزد نشد و با توجه به شرایط تحریم رشد اقتصادی کشور در ۹ ماه گذشته مثبت بوده است.

دژپسند ادامه داد: با اینکه درآمد نفتی ما به کمترین میزان خود رسیده است، اما ۸ هزار میلیارد تومان به خزانه واریز شده است.

او با بیان اینکه در ۱۰ ماه نخست امسال ۶۱ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور پرداخت شده است گفت: منتقدان می‌گفتند امسال دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض می‌کند به جز تنخواه قانونی یک ریال هم از بانک مرکزی گرفته نشد.


وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در اوایل شیوع کرونا به زور ماسک وارد کشور می‌کردیم و برای خرید دستگاه تنفسی چانه می‌زدیم، اما امروز با توسعه شرکت‌های دانش بنیان در مقام صادرات این محصولات قرار داریم.


دژپسند ادامه داد: امروز شرکت‌های دانش بنیان ما در کشور به ۵ هزار واحد رسیده است چراکه در چند سال گذشته با رشد دانشگاه‌ها به تقویت آن‌ها کمک کرده ایم.

او با اشاره به پیشرفت‌های حوزه هوا و فضا گفت: دلیل اینکه دشمنان ما غر می‌زنند این است که آن‌ها می‌دانند ما به چه درجه‌ای از ر‌شد و پیشرفت رسیده ایم و برنامه هایشان عقیم می‌شود.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: اگر روزی برای محصولات اولیه کشاورزی گدایی می‌کردیم، اما امروز با افتخار می‌گوییم در استراتژیک‌ترین محصولات مانند گندم خودکفا شده ایم و اگر واردات می‌کنیم برای کیفی سازی است.


دژپسند با بیان اینکه نظام ما بیمه شده است، گفت: روند رو به رشد ما هیچ وقت دچار آسیب نمی‌شود، ما می‌دانیم با حضور مردم، دانشمندان، علاقه‌مندان به تعالی نظام و با رهبری امام خامنه‌ای چنان به حرکت ادامه می‌دهیم تا مقدمات ظهور فراهم شود و حکومت عدل جهانی شکل بگیرد.

او افزود: این نظام رسالت بزرگی دارد و به گفته آیت الله آملی علائم ظهور صغری آغاز شده است، باید بدانیم همان‌هایی که دهه فجر را خلق کردند به پشتوانه آن‌ها دهه فجر‌های دیگر هم خلق می‌شود.

انتهای پیام/ق/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.