سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۲ بهمن، یادآور تجلی وحدت اقوام

۲۲ بهمن روز به بار نشستن ثمره وحدت و همدلی مردم سرزمینی است که برای رشد و پایداری اش جان و مال و خون‌های بسیاری هدیه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  ۴۲ سال از آن روز غرور آفرین می‌گذرد، روزی که مرد و زن، کوچک و بزرگ، پیر و جوان ندای حق امام راحل را لبیک گفتند و در مقابل دژخیمان زور و قدرت ایستادگی کردند، روزی که چشم جهان به سمت کشور ما و انقلابی که به پیروزی رسیده بود با بهت و حیرت خیره ماند.


امروز ۲۲ بهمن ماه، سالگرد حماسه‌ای سترگ در تقویم این مرز و بوم است، تاریخی که یادآور نمادی از همبستگی و ایستادگی در مقابل ظلم و ظالم است.

نقطه عطف این پیروزی همدلی و همبستگی اقوم مختلف است، در آن زمان فارس و ترک، عرب و کرد، شمالی و جنوبی همه و همه دست به دست هم دادند تا شد آنچه امروز از آن با افتخار یاد می‌کنیم.

در استان گلستان مشهور به پایتخت اقوام همچنان این وحدت و همدلی ساری و جاری است و در هر مناسبتی از سوی قومیت‌های مختلف به آن تاکید می‌شود. در ادامه به نظر برخی علمای تشیع و تسنن در این باره می‌پردازیم.

حجت الاسلام دیلم سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این باره گفت: ایران اسلامی ایده پرداز تمدن اسلامی و تحقق تمدن اسلامی در گرو وحدت و همدلی است.

او افزود: با روی کار آمدن انقلاب اسلامی عمل به دستورات دین و قرآن در جامعه افزایش یافته است.


وحدت و همدلی، رمز پیروزی انقلاب است


آخوند رهبر مدیر مدرسه علوم دینی عرفانی آق قلا هم وحدت و همدلی را رمز موفقیت انقلاب اسلامی دانست و گفت: اهداف امام راحل و مقام معظم رهبری پیاده کردن احکام الهی است.

او با اشاره به اینکه، دهه مبارک فجر از شعائر الی الله است، افزود: اولین حرکت امام راحل و انقلاب اسلامی مانند اولین حرکت پیامبر اکرم (ص) در اسلام است.


آخوند سبحانی مدرس مدرسه علوم دینی جامعه اعظمیه بندر ترکمن هم در این رابطه گفت: دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت خدمات زیادی به اهل سنت ارائه می‌دهد و  ارائه خدمات یکسان به علمای اهل تشیع و اهل سنت از دستاورد‌های مهم انقلاب است.


وظیفه حراست از انقلاب بر دوش علماست 


آخوند میرزاعلی امام جمعه آق قلا با بیان اینکه بازوان انقلاب اسلامی مردم بودند، گفت: وظیفه حراست و حمایت از انقلاب برعهده روحانیون است.

او افزود: امروز علما و روحانیون وظیفه دارند از انقلاب حمایت، محافظت و حراست کنند.

آخوند میرزاعلی گفت: انقلاب ما انفجار نور بود و با وجود اینکه بازوی مسلح نداشت، اما با بازوی مردم به پیروزی رسید.

او با بیان اینکه امام راحل با ایمان، اعتقاد راسخ و با ایستادگی مردم، انقلاب را به پیروزی رساند، افزود: انقلاب اسلامی ایران بیدی نیست که بخواهد با فتنه‌ها و باد‌های مختلف بلرزد بلکه استوار، پابرجا و ثابت قدم روی پای خود ایستاده است و ما نیز وظیفه داریم بیشتر از قبل آن را ترویج و تبلیغ کنیم.

دشمن به دنبال تحریف آرمان‌های انقلاب است


آیت الله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در استان گلستان که به منادی وحدت در گلستان مشهور است، با تاکید بر وحدت اقوام گفت: دشمنان به دنبال تحریف و فراموشی آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند، این کشور روزگاری مانند لقمه لذیذ در دهان آمریکایی‌ها بود که امام راحل این لقمه لذیذ را از دهان آمریکایی‌ها گرفت.


امام جمعه گرگان با بیان اینکه با عزت زندگی کردن به سادگی بدست نمی‌آید، تاکید کرد: کشوری که بخواهد در دنیا مستقل باشد قطعا مورد هجمه مستکبران جهانی قرار می‌گیرد.


۲۲ بهمنی متفاوت


همه ساله دراین روز از سال مردم به خیابان‌ها می‌آمدند و در مسیر‌های مشخص راهپیمایی می‌کردند و با مشت‌های گره کرده به جهان نشان می‌دادند همچنان به پای آرمان‌های امام شان و عهدی که با او بستند ایستاده اند و هرگز اجازه نخواهند داد دست چپاولگران به وجبی از این خاک برسد.


اما امسال با توجه به شرایط کرونایی این راهپیمایی میسر نیست و به جای آن با تدبیر شورای هماهنگ تبلیغات اسلامی مسیر‌هایی برای رژه خودرویی و موتوری مشخص شده تا مردم با حضور در آن همچنان فریاد استقلال خواهی سر دهند تا باری دیگر باری دیگر تجلی وحدت و انسجام ملی در دنیا طنین انداز شود.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.