سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌نیاز پیشرفت در سیستان وبلوچستان تقویت فضای همدلی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: پیش‌نیاز پیشرفت در این استان، حفظ آرامش و تقویت فضای همدلی مردم و مسؤولاناست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه سه‌شنبه در همایش سران، معتمدان و ریش‌سفیدان قبایل و طوایف سیستان و بلوچستان با اشاره به گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اظهار کرد: امام خمینی (ره) با همکاری و همراهی مردم برای دفاع از عزت، کرامت، استقلال، آزادی و حاکمیت اسلام قیام کرد و به لطف خدا این قیام با پیروزی انقلاب همراه شد.

او افزود: انقلاب، ماندگار شد و نظام جمهوری اسلامی ایران برخلاف همه توطئه‌ها باقی ماند و نه تنها مقاومت و ایستادگی کرد، بلکه رشد و پیشرفت‌های زیادی نیز در عرصه‌های علمی، فناوری، نظامی، و دفاعی حاصل شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان، توسعه نفوذ منطقه‌ای انقلاب، گسترش فرهنگ مقاومت و بیداری اسلامی در کشور‌های مختلف را از دیگر دستاورد‌های انقلاب عنوان و اضافه کرد: در این استان نیز رشد و پیشرفت‌های زیادی حاصل و از شمال تا جنوب منطقه تبدیل به کارگاه عملیاتی شده و در هر نقطه‌ای پروژه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در حال اجراست.

او با بیان اینکه «باید توجه داشت که با مشکلات و آسیب‌های زیادی مواجهیم که نیاز است دست به دست هم دهیم تا در چیز‌هایی که مربوط به خود ما هست ضعف‌ها را برطرف کنیم» اظهار کرد: سران، معتمدان و ریش‌سفیدان قبایل و طوایف در جهت رفع مشکلات سیستان وبلوچستان تلاش کنند.

آیت الله محامی با بیان اینکه هر کس در هر جا که هست و به هر میزان از تاثیرگذاری و نقش‌آفرینی مسوولیت دارد و حل مشکلات مردم توفیق بزرگی است، گفت: اقتصاد و فرهنگ، ۲ محور عمده در مشکلات سیستان و بلوچستان است.

او با بیان اینکه اگر به دنبال تقویت امنیت پایدار و حل مشکلات به صورت زیربنایی هستیم ارکان اصلی پیشرفت، علم، فرهنگ، اقتصاد و معیشت است و باید در این جهت تلاش و سرمایه‌گذاری کنیم تصریح کرد: متاسفانه برخی سرمایه‌گذاران بومی در خارج از سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری می‌کنند و باید تلاش کنیم تا از هر توان بومی و غیربومی برای رشد علمی، فرهنگی، عمرانی و اقتصادی استفاده و زمینه این سرمایه‌گذاری‌ها را در استان فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: تامین امنیت پایدار و جلوگیری از شرارت و فتنه، اتحاد، انسجام و اعتماد متقابل و تعامل سازنده میان مردم و مسوولان نظام، نگاه باز فارغ از مسائل قومی و قبیله‌ای و توجه به مصالح ملی، استانی و دینی، تلاش برای استفاده از همه استعداد‌ها و توانمندی‌های بومی و غیربومی، مشارکت عمومی مردم بویژه نسل جوان در پیشرفت و آبادانی استان، گسترش فرهنگ قانون‌مداری و پرهیز از تخلف از جمله مهمترین نکاتی بوده که در همایش سال گذشته مطرح و همچنان دارای اولویت است.

او  ادامه داد: تلاش برای احقاق حقوق مردم و تامین حقوق عمومی فارغ از نگاه قومی و قبیله‌ای، گره نزدن مشکلات استان به مشکلات دیگر مناطق کشور و سخت نکردن حل مشکل، حضور فعال و پرشور در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی با بصیرت کامل، تلاش برای تربیت نسل جوان و فرهیخته، تلاش در جهت ارتباط با قبایل و طوایف کشور‌های همسایه و استفاده از ظرفیت آن‌ها در عین جلوگیری از ورود آسیب‌های احتمالی، جلوگیری از نفوذ افکار انحرافی، فرقه‌های استعماری، افراط و تفریط و برخی خشونت‌گرایی‌ها نیز از محور‌های همایش پارسال بود.

آیت الله محامی به بیان اقدامات و تلاش‌های انجام شده در این جهت پرداخت و گفت: مجموعه دفتر نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در این مدت و در راستای همین مباحث تلاش خود را به کار گرفته که از جمله مهمترین آن‌ها تلاش در جهت اتحاد و انسجام بیشتر مسوولان با یکدیگر، مردم با یکدیگر و در نهایت مردم با مسوولان است.

او با تاکید بر اینکه یک صدا و همدل بودن مسوولان تنها یک جهت کار بوده و همدلی بین طوایف، قبایل و همچنین همدلی، همکاری و همراهی بین مردم و مسوولان از دیگر موارد در این جهت است افزود: برگزاری نشست‌ها با مسوولان ارشد اجرایی، قانون‌گذاری، نظامی، انتظامی و امنیتی در کشور با همراهی مسوولان ارشد سیستان و بلوچستان برای پیگیری و حل مشکلات و مطالبات استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.