سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: تا زمانیکه مناقشه فلسطین حل نشود، خاورمیانه روی آرامش را نخواهد دید

نمایندگی روسیه در سازمان ملل بر لزوم حل و فصل مناقشه فلسطین بر مبنای اصول و قوانین بین المللی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دیمیتری پولیانسکی، نمایندگی روسیه در سازمان ملل بازگشت آرامش به منطقه خاورمیانه را منوط به حل و فصل مناقشه فلسطین دانست.

دیمیتری پولیانسکی در این باره اعلام کرد تا زمانی که مشکل فلسطین حل نشود، تنش در منطقه هرگز فروکش نخواهد کرد. راه حل (مناقشه فلسطین) باید بر مبنای اصول شناخته شده بین المللی و راهکار دو دولت باشد. اعتقاد ما بر این است که این نقطه آغازِ هر تلاشی برای میانجی‌گری است.

در حالی که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در گروِ بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند، دولت‌های عربی امارات، بحرین، سودان و مراکش به تازگی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند.

همچنین امارات و بحرین به تازگی بودجه آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی را پس از توافقنامه عادی سازی با رژیم صهیونیستی، بسیار کاهش داده‌اند. طبق اظهارات مرکز تحقیقات سیاست خاور نزدیک، امارات ۵۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ و ۵۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ به آژانس امداد ارسال کرده است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۰، این کشور اعلام کرده است که تنها ۱ میلیون دلار برای حمایت از آوارگان فلسطینی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.