سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت شورای امنیت از دولت انتقالی جدید لیبی

اعضای شورای امنیت سازمان ملل حمایت خود را از دولت انتقالی جدید لیبی اعلام کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه به اتفاق آرا حمایت خود را از مقامات دولت انتقالی جدید لیبی تایید کرد.

بر این اساس، شورای امنیت با انتشار بیانیه‌ای همچنین از ”تحقق مرحله‌ای مهم در روند سیاسی لیبی“ استقبال کرد. در این بیانیه که متن آن را انگلیس تدوین کرده بود ”شورای امنیت از نهاد اجرایی موقت لیبی خواست هر چه سریع‌تر درباره تشکیل دولت جدید فراگیر به توافق دست یابد و روند جامع آشتی ملی را آغاز کند“.

شورای امنیت همان طور که در بیانیه‌ی قبلی خود در تاریخ ۱۸ ژانویه تصویب کرده بود، بر ضرورت رعایت آتش بسی که از پاییز اعلام شده است و اقدام به ”عقب نشینی همه نیرو‌های خارجی و مزدوران از لیبی بدون هیچ تاخیری“ تاکید کرد.

شورای امنیت هفته گذشته به دبیرکل سازمان ملل متحد دستور داده بود نیرو‌های پیشگام یک واحد ناظر آتش بس را در لیبی مستقر کند. به گفته استفانی ویلیامز، فرستاده موقت سابق سازمان ملل متحد به لیبی، این نیرو عبارت از یک ”نیروی واکنش سریع“ و ”تحول یابنده“ مرکب از ناظران غیر نظامی غیر مسلح خواهد بود.

شورای امنیت روز جمعه تصریح کرد ”لیبیایی‌ها فهرستی از ملیت‌ها ارائه کرده اند“ که به طور مستقیم در بحران مداخله کرده اند و آن‌ها نمی‌خواهند حضور آن‌ها را در این واحد نظارت شاهد باشند و به دنبال ناظرانی از سایر کشور‌ها هستند“.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.