سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولیای دم پس از پنج سال از قصاص قاتل گذشتند

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: با گذشت اولیای دم رنگ صلح و آرامش به طایفه‌ای در شهرستان دالاهو بازگشت.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  جبار تجری گفت:حدود پنج سال پیش بین اهالی یکی از روستا‌های شهرستان دالاهو به دلیل  اختلافات خانوادگی نزاعی رخ می‌دهد که قتل یک زن را به دنبال دارد.

او بیان کرد: در این درگیری به دلیل عدم کنترل وضعیت، یکی از اهالی روستا با اسلحه شکاری پران گلوله‌ای شلیک می‌کند که به یکی از زنان روستا اصابت کرده و باعث مجروح شدنش می‌شود و پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحت جان خود را از دست می‌دهد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه افزود: باتوجه به اینکه اهالی این روستا با هم نسبت فامیلی داشتند و از یک طایفه بودند، قتل این زن نظم و آرامش آن‌ها را به هم ریخته و احساساتشان را جریحه دار کرد.

او تاکید کرد: پرونده این قتل اواخر سال ۱۳۹۴ به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دالاهو می‌رود و پس از طی مراحل قانونی و قضایی و سیر مراحل دادرسی پرونده، در نهایت سه سال بعد به شعبه دو دادگاه کیفری یک استان ارجاع داده می‌شود.

تجری افزود: در این شعبه، حکم قصاص نفس برای قاتل صادر می‌شود، اما با انجام فرجام خواهی، رای صادره در سال ۱۳۹۹ به شعبه چهارم دیوان عالی کشور می‌رود و در آنجا در راستای ماده هشتم قانون شورا‌های حل اختلاف جهت صلح و سازش به شعبه صلحی شورای حل اختلاف شهرستان دالاهو ارجاع می‌شود.

او اضافه کرد: تلاش برای ایجاد صلح و سازش در این پرونده با حمایت رئیس کل دادگستری دالاهو و رئیس شورای حل اختلاف این شهرستان و همراهی و کوشش شبانه روزی معتمدین، ریش سفیدات وسادات بزرگ حیدری که در منطقه صاحب نفوذ و دارای احترام زیادی هستند آغاز شد و خوشبختانه به نتیجه رسید.

رئیس شورای حل اختلاف استان گفت: سرانجام در آستانه چهل و دومین سالگرد بهار انقلاب اسلامی، جشنی از جنس عفو و گذشت و مهربانی در شهرستان به پا شد تا درس ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی مردمان این مرز و بوم که نسل به نسل از نیکان خویش به ارث برده اند، امروز در مکتب دیگری بنام مکتب صلح و سازش صورت گیرد و رنگ آرامش و صلح به این طایفه بازگردد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: قتل ، قوه قضاییه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.