سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۴ هزار مترمربع فضای گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی افزون‌بر ۵۴ هزار مترمربع به فضای گلخانه‌ای این استان افزوده شده است.

امان الله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: همزمان با چهل و دومین سالگرد فجر انقلاب اسلامی ٣۴ واحد گلخانه و گلخانه خانگی به بهره‌برداری رسید.

او  ادامه داد: ٢۵ واحد گلخانه ۵۴٠ متر مربعی و ١٩ واحد گلخانه خانگی ٢٧٠ متر مربعی جدید در سیستان و بلوچستان ساخته شده به طوریکه سطح گلخانه‌های این استان هم‌اینک به ٣٠۵ هکتار ارتقا یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: برای ساخت این گلخانه‌ها ٢٧٣ میلیارد ریال اعتبار دولتی و آورده بهره بردار هزینه شده است.

او  ادامه داد: ۶٠ درصد تولید محصولات گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان گوجه‌فرنگی و ۴٠ درصد دیگر محصول خیار، بادمجان، فلفل دلمه‌ای وسبزیجات برگی است.

 شهرستان‌های جنوبی سیستان‌وبلوچستان به ویژه ۲ شهرستان بندی چابهار و کنارک با توجه به همجواری با آب‌های آزاد و دمای هوای مناسب در طول سال به عنوان یک گلخانه طبیعی بهترین شرایط و موقعیت را برای کشت انواع محصولات دارد.
دمای هوای این شهرها، خاک حاصلخیز، تفاوت نوع تابش خورشید و درجه حرارت این شهر با سایر نقاط کشور بهترین موقعیت برای کشت‌های گلخانه‌ای و سایر محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری را فراهم کرده است.

از سوی دیگر دسترسی مناسب چابهار به بازار‌های جهانی بهترین شرایط را برای ساخت گلخانه و تولید محصولات کشاورزی به وجود آورده است و می‌توان علاوه بر تأمین بازار مصرف داخلی از طریق بندر شهید بهشتی محصولات تولیدی را به کشور‌های مختلف دنیا صادر کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.