سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیم ووشو پاس ناجا نقره داغ شد

تیم ووشو پاس ناجا به علت حضور نیافتن در فینال لیگ از سوی کمیته انضباطی محروم شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فدراسیون ووشو، کمیته انضباطی فدراسیون ووشو در خصوص اتفاقات دیدار نهایی رقابت‎های لیگ برتر آقایان رای خود را صادر کرد.

در حکم کمیته انضباطی آمده است:

۱- مطابق با ماده ۲ اهداف و وظایف و ماده ۵ و ۶ آیین نامه انضباطی مسابقات ورزشی، حفظ و صیانت از اخلاق حسنه، پیشگیری از برخورد‌های ناشایست، پیشگیری از تضییع حقوق جامعه ورزشی و افراد و رسیدگی به تخلفات در میادین ورزشی و بررسی موارد انضباطی مربوطه و همچنین گزارشات و مستندات دریافتی و اظهارات شهود، در تاریخ ۲۱/۱۱/۹۹ کمیته انضباطی فدراسیون در خصوص رسیدگی به تخلفات صورت گرفته از سوی آقایان رسول احمدی وند سرپرست، حمیدرضا منصوریان و غفار امانی مربیان تیم پاس ناجا در بخش‌های ساندا و تالو در حین برگزاری دیدار پایانی چهاردهمین دوره از لیگ برتر آقایان، یادواره شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی تشکیل جلسه داد.  غفار امانی در جلسه حاضر شد و علی رغم اطلاع رسانی و دعوت قبلی سرپرست و سرمربی ساندا برای ارائه توضیحات در جلسه حضور پیدا نکردند.

۲- اعضای کمیته انضباطی با بررسی دقیق موارد مذکور پس از استماع اظهارات شاهدان، تخلفات نامبردگان و همچنین باشگاه پاس ناجا را منطبق با بند‌های ۲، ۳، ۴، ۵، ۷ و ۹ ماده ۷ آئین نامه انضباطی مسابقات ورزشی دانسته و لذا به استناد بند ۳، ۴ و ۱۰ و ۱۱ ماده ۸ آئین نامه مذکور احکام زیر صادر شد:

الف)  رسول احمدی وند سرپرست تیم پاس ناجا به مدت سه سال از هرگونه فعالیت مرتبط با ووشو و کوراش در داخل کشور محروم می‌گردد. این محرومیت از جمله شامل فعالیت به عنوان سرپرست، داور، بازیکن، مربی، پزشک و فیزیوتراپ و فعالیت‌های مشابه، هرگونه فعالیت‌های اداری و مدیریتی در حوزه ووشو و کوراش، شرکت در دوره‌های آموزشی، نامزدی در هرگونه انتخابات ووشو است. همچنین با توجه به سوءرفتار تیمی پاس ناجا که او مسئولیت سرپرستی را برعهده داشته است و به علت جلوگیری از برگزاری مسابقه نهایی و ترک کردن مسابقه به علت رفتار غیر مسئولانه او به پرداخت دویست میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و از حضور در کلیه میادین ورزشی ووشو و کوراش به مدت سه سال محروم شد .

ب)  حمیدرضا منصوریان سرمربی ساندا تیم پاس ناجا به مدت ۲ سال از هرگونه فعالیت مرتبط با ووشو و کوراش در داخل کشور محروم شد. این محرومیت از جمله شامل فعالیت به عنوان سرپرست، داور، بازیکن، مربی، پزشک و فیزیوتراپ و فعالیت‌های مشابه، هرگونه فعالیت‌های اداری و مدیریتی در حوزه ووشو و کوراش، شرکت در دوره‌های آموزشی، نامزدی در هرگونه انتخابات ووشو می‌باشد. همچنین با توجه به سوء رفتار تیمی پاس ناجا که او مسئولیت مربیگری بخش ساندا را برعهده داشته است و  به علت جلوگیری از برگزاری مسابقه نهایی و ترک کردن مسابقه به علت رفتار غیر مسئولانه اش، صحبت‌های بدون استناد در رسانه‌های گروهی به پرداخت مبلغ یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و از حضور در میادین ووشو و کوراش به مدت ۲ سال محروم است.

ج) غفار امانی سر مربی تالو تیم پاس ناجا با توجه به حضور و درخواست تخفیف در مجازات و اظهارات و تبیین نقش خود در اتفاقات روی داده به مدت یک سال از هرگونه فعالیت مرتبط با ووشو و کوراش در داخل کشور محروم شد. این محرومیت از جمله شامل فعالیت به عنوان سرپرست، داور، بازیکن، مربی، پزشک و فیزیوتراپ و فعالیت‌های مشابه، هرگونه فعالیت‌های اداری و مدیریتی در حوزه ووشو و کوراش، شرکت در دوره‌های آموزشی، نامزدی در هرگونه انتخابات ووشو است. همچنین با توجه به سوء رفتار تیمی پاس ناجا که امانی مسئولیت مربیگری بخش تالو را برعهده داشته است و همچنین به علت  برگزار نشدن مسابقه و ترک کردن مسابقه به علت رفتار غیر مسئولانه اش به عنوان مربی تیم به پرداخت سی میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و از حضور در کلیه میادین ورزشی ووشو و کوراش به مدت یک سال محروم است.

د) باشگاه پاس ناجا: ضمن لغو مقام دومی کسب شده در چهاردهمین دوره از مسابقات لیگ برتر باید نسبت به استرداد جوایز و عناوین به دست آمده چهاردهمین دوره از لیگ برتر به مفهوم استرداد کلیه جوایز و مزایای دریافتی اعم از نقدی و غیرنقدی و اشیاء نمادین (مدال، حکم، جام قهرمانی، نشان پیروزی و ...) اقدام شود. همچنین به علت  برگزار نشدن مسابقه و ترک کردن مسابقه به علت رفتار غیر مسئولانه تیم پاس ناجا به پرداخت یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال جریمه نقدی به عنوان بخشی از خسارات وارده به سازمان لیگ و فدراسیون و محرومیت از حضور در میادین ورزشی ووشو و کوراش به مدت ۲ سال از صدور رای محکوم می‌شود.

۳- این رأی در صورت اعتراض مطابق با ماده ۹ آیین نامه ظرف مدت یک هفته از تاریخ ابلاغ ۲۱/۱۱/۹۹ قابل تجدید نظرخواهی و بررسی مجدد است.

۴- ضمن اینکه برخی از اتهامات مطروحه در مصاحبه‌های صورت گرفته و گزارشات واصله به فدراسیون قابلیت طرح در دادسرای عمومی و فرهنگ و رسانه را دارا است و همچنین با توجه به ضرر و زیان مالی ایجاد شده فدراسیون ووشو این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که مطابق ماده ۵ آیین مذکور پس از اعمال محرومیت مراتب را برای صدور حکم حقوقی و کیفری به مراجع قضایی منعکس و پیگیری کند.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
با کدام مجوز ، رای کمیته انظباطی بدوی که قطعی نشده رسانه ای میگردد ؟ فدراسیون ووشو برای زهرچشم گرفتن بدترین شیوه رو انتخاب کرده است .
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
به کجا چنین شتابان ؟
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
واقعا فدراسیون ووشو گمان میکنه برای دشمنان کشور رای صادر کرده است یا اینکه دوران حذف منصوریان و پاس ناجا و.............. فرارسیده است ؟